Geplaatst op: 10-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

NRIT wordt nieuwe mediapartner LDA

NRIT wordt nieuwe mediapartner LDA

NRIT is vanaf 2022 de mediapartner van de Landelijke Data Alliantie (LDA). In het magazine Recreatie & Toerisme (R&T) en op het kennisplatform www.nritmedia.nl is dan structureel ruimte voor content over de activiteiten en aandachtsgebieden van de LDA. Ook verschijnt er in het eerste kwartaal van volgend jaar een LDA-jaarspecial.

Dit partnerschap draagt bij aan het verwezenlijken van de ambitie van de LDA om te komen tot één landelijk kennisnetwerk om beschikbare data en inzichten over toerisme van, naar en in Nederland samen te brengen, te delen en waar nodig te versterken. 

Voor de redactie van NRIT is het belangrijk dat ze rechtstreeks voeling krijgen met de vele belangrijke en innovatieve onderzoeken die onder de hoede van de LDA plaatsvinden en ontwikkeld worden. "We hadden al een sterk netwerk rond toeristisch onderzoek maar zijn heel blij dat we nu een formeel en rechtstreeks lijntje hebben met de LDA", zegt Ton Vermeulen van NRIT. "We zien dat de sector steeds meer datagedreven gaat werken en de projecten van de LDA geven daar voeding aan. Wij zijn blij dat we in de communicatie naar de sector onze rol daarin nog beter kunnen oppakken." 

In het decembernummer van R&T verschijnt al het eerste artikel: Eerste datahub voor Nederlandse vrijetijdseconomie. Deze hub biedt ondernemers, overheden en kennisinstituten de mogelijkheid alle beschikbare relevante data en informatie op het gebied van toerisme en recreatie met elkaar te delen. Het project is mogelijk gemaakt met steun van de Landelijke Data Alliantie en dient als lichtend voorbeeld voor andere provincies en DMO’s. Het mooie van het hub-concept is dat deze relatief eenvoudig kunnen worden gekloond en gekoppeld aan andere hubs. 

Link: https://www.landelijkedataalliantie.nl/nl/home.htm
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, communicatie, LDA

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.