Geplaatst op: 10-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

NRIT wordt nieuwe mediapartner LDA

NRIT wordt nieuwe mediapartner LDA

NRIT is vanaf 2022 de mediapartner van de Landelijke Data Alliantie (LDA). In het magazine Recreatie & Toerisme (R&T) en op het kennisplatform www.nritmedia.nl is dan structureel ruimte voor content over de activiteiten en aandachtsgebieden van de LDA. Ook verschijnt er in het eerste kwartaal van volgend jaar een LDA-jaarspecial.

Dit partnerschap draagt bij aan het verwezenlijken van de ambitie van de LDA om te komen tot één landelijk kennisnetwerk om beschikbare data en inzichten over toerisme van, naar en in Nederland samen te brengen, te delen en waar nodig te versterken. 

Voor de redactie van NRIT is het belangrijk dat ze rechtstreeks voeling krijgen met de vele belangrijke en innovatieve onderzoeken die onder de hoede van de LDA plaatsvinden en ontwikkeld worden. "We hadden al een sterk netwerk rond toeristisch onderzoek maar zijn heel blij dat we nu een formeel en rechtstreeks lijntje hebben met de LDA", zegt Ton Vermeulen van NRIT. "We zien dat de sector steeds meer datagedreven gaat werken en de projecten van de LDA geven daar voeding aan. Wij zijn blij dat we in de communicatie naar de sector onze rol daarin nog beter kunnen oppakken." 

In het decembernummer van R&T verschijnt al het eerste artikel: Eerste datahub voor Nederlandse vrijetijdseconomie. Deze hub biedt ondernemers, overheden en kennisinstituten de mogelijkheid alle beschikbare relevante data en informatie op het gebied van toerisme en recreatie met elkaar te delen. Het project is mogelijk gemaakt met steun van de Landelijke Data Alliantie en dient als lichtend voorbeeld voor andere provincies en DMO’s. Het mooie van het hub-concept is dat deze relatief eenvoudig kunnen worden gekloond en gekoppeld aan andere hubs. 

Link: https://www.landelijkedataalliantie.nl/nl/home.htm
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, communicatie, LDA

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.