Geplaatst op: 13-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Gemeente Utrecht vernieuwt opdracht aan Utrecht Marketing

Gemeente Utrecht vernieuwt opdracht aan Utrecht Marketing
De gemeente Utrecht heeft destinatiemarketingorganisatie Utrecht Marketing een nieuw meerjarenopdracht verleend. Wethouder Klaas Verschuure en directeur Cor Jansen plaatsten hun handtekening onder de vierjarige overeenkomst waardoor Utrecht Marketing zich ook de komende jaren blijft inzetten voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in stad en regio.

De basis voor de overeenkomst vormt het meerjarenplan dat Utrecht Marketing heeft opgesteld in samenspraak met veel belanghebbenden uit de cultuur- en vrijetijdsector en de zakelijke markt. Belangrijke activiteiten waar de organisatie zich op richt zijn duurzaam herstel van de gastvrijheidseconomie, cultuurparticipatie, cultuurmarketing en het aantrekken van internationals en talent.

Opgave: hoe kom je de coronacrisis te boven?

Cor Jansen kaart een lastig onderwerp aan: "De komende jaren moet er veel gebeuren om de gevolgen van de coronacrisis het hoofd te bieden. Ook is de bezoekerseconomie veranderd en het is belangrijker dan ooit dat echt iedereen deelneemt aan de samenleving. Dit vraagt om duurzame oplossingen voor de toekomst, passend bij de stad van gezond stedelijk leven. Samen met de gemeente en onze partners maken wij ons hier sterk voor."

Wethouders Verschuure (Economische Zaken) gaat in op een groot evenement: "We zijn erg blij dat we de samenwerking kunnen voortzetten. Er staat in 2022 een hoop werk te wachten waarmee we kunnen laten zien waar de stad Utrecht en de regio Utrecht voor staan: het mbo-event Skills The Finals en natuurlijk de Vuelta. En we hopen dat volgend jaar ook weer meer mogelijk is voor zakelijke congressen en evenementen; die kunnen weer een impuls geven aan onze lokale economie."

Wethouder Anke Klein (Cultuur) kijkt naar de culturele activiteiten. Onder meer verzorgd Utrecht Marketing de Culturele Zondagen: "Utrecht Marketing heeft laten zien, dat zelfs op het moment dat echt samenzijn nog op zich laat wachten, het mogelijk is om kunst en cultuur dichtbij mensen te brengen. Met onder andere de viering van Utrecht 900 jaar in 2022 en Welkom in de Wijken wordt samen met de stad gewerkt aan een aanbod waar iedereen van kan meegenieten."

Marketing én uitvoering

Met het verlengen van de meerjarenopdracht continueert Utrecht Marketing de werkzaamheden die de organisatie uitvoert sinds 2017. Zo blijft Utrecht Marketing verantwoordelijk voor de exploitatie van de Domtoren, de Culturele Zondagen, de Uitagenda en bewoners- en bezoekerscampagnes. Ook blijft Utrecht Marketing zich inzetten voor kleine culturele instellingen en ondernemers. In 2022 is Utrecht Marketing intensief betrokken bij de viering van 900 jaar stadsrechten en de Vuelta.
Trefwoorden: Utrecht, dmo, marketing, opdracht, beleid, economie, cultuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.