Geplaatst op: 13-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Gemeente Utrecht vernieuwt opdracht aan Utrecht Marketing

Gemeente Utrecht vernieuwt opdracht aan Utrecht Marketing
De gemeente Utrecht heeft destinatiemarketingorganisatie Utrecht Marketing een nieuw meerjarenopdracht verleend. Wethouder Klaas Verschuure en directeur Cor Jansen plaatsten hun handtekening onder de vierjarige overeenkomst waardoor Utrecht Marketing zich ook de komende jaren blijft inzetten voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent in stad en regio.

De basis voor de overeenkomst vormt het meerjarenplan dat Utrecht Marketing heeft opgesteld in samenspraak met veel belanghebbenden uit de cultuur- en vrijetijdsector en de zakelijke markt. Belangrijke activiteiten waar de organisatie zich op richt zijn duurzaam herstel van de gastvrijheidseconomie, cultuurparticipatie, cultuurmarketing en het aantrekken van internationals en talent.

Opgave: hoe kom je de coronacrisis te boven?

Cor Jansen kaart een lastig onderwerp aan: "De komende jaren moet er veel gebeuren om de gevolgen van de coronacrisis het hoofd te bieden. Ook is de bezoekerseconomie veranderd en het is belangrijker dan ooit dat echt iedereen deelneemt aan de samenleving. Dit vraagt om duurzame oplossingen voor de toekomst, passend bij de stad van gezond stedelijk leven. Samen met de gemeente en onze partners maken wij ons hier sterk voor."

Wethouders Verschuure (Economische Zaken) gaat in op een groot evenement: "We zijn erg blij dat we de samenwerking kunnen voortzetten. Er staat in 2022 een hoop werk te wachten waarmee we kunnen laten zien waar de stad Utrecht en de regio Utrecht voor staan: het mbo-event Skills The Finals en natuurlijk de Vuelta. En we hopen dat volgend jaar ook weer meer mogelijk is voor zakelijke congressen en evenementen; die kunnen weer een impuls geven aan onze lokale economie."

Wethouder Anke Klein (Cultuur) kijkt naar de culturele activiteiten. Onder meer verzorgd Utrecht Marketing de Culturele Zondagen: "Utrecht Marketing heeft laten zien, dat zelfs op het moment dat echt samenzijn nog op zich laat wachten, het mogelijk is om kunst en cultuur dichtbij mensen te brengen. Met onder andere de viering van Utrecht 900 jaar in 2022 en Welkom in de Wijken wordt samen met de stad gewerkt aan een aanbod waar iedereen van kan meegenieten."

Marketing én uitvoering

Met het verlengen van de meerjarenopdracht continueert Utrecht Marketing de werkzaamheden die de organisatie uitvoert sinds 2017. Zo blijft Utrecht Marketing verantwoordelijk voor de exploitatie van de Domtoren, de Culturele Zondagen, de Uitagenda en bewoners- en bezoekerscampagnes. Ook blijft Utrecht Marketing zich inzetten voor kleine culturele instellingen en ondernemers. In 2022 is Utrecht Marketing intensief betrokken bij de viering van 900 jaar stadsrechten en de Vuelta.
Trefwoorden: Utrecht, dmo, marketing, opdracht, beleid, economie, cultuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies