Liesje22 van MarketingOost wint weer prijzen
MarketingOost wint met Cowfluencer Liesje22 de X Festival Awards 2021 in de categorie "People’s Choice Awards”. Vorig jaar wist zij 4 Lovie Awards binnen te slepen, waaronder 2 voor Liesje22. En ook dit jaar blijft de case hoge ogen gooien bij het internationale publiek. De luchtige boodschap die Liesje22 bracht in een taaie crisistijd maakt de campagne tot een geliefde case.
Over Liesje22
De uitbraak van het coronacrisis beïnvloede vorig jaar het werk van de regio- en stadsmarketeers sterk. Ook bekende influencers, die MarketingOost regelmatig inzet, moesten zoveel mogelijk thuis blijven en konden de provincie niet promoten. Bureau Lemon Scented Tea haalde daarom voor MarketingOost Liesje22 van stal. De fotogenieke koe trok samen met natuurfotograaf Vincent Croce heel Overijssel door en trok wereldwijd de aandacht. De campagne voor Twente trok online meer dan 2,5 miljoen views. en het aantal volgers op social media groeide met meer dan 50%. Ook de traditionele media besteedde veel aandacht aan de cowfluencer.
Meet Cowfluencer Liesje22 from Lemon Scented Tea on Vimeo.
Over de awards
X Festival Awards 2021 wordt georganiseerd door Digital Tourism Think Tank. Een internationaal netwerk van destinatiemarketingorganisaties (waaronder MarketingOost) waarin kennis en inspiratie wordt uitgewisseld over de travel branche.