Geplaatst op: 14-12-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Meerderheid jongeren mist grote evenementen

Meerderheid jongeren mist grote evenementen
Afbeelding van Pexels via Pixabay

Het leven van jongeren tussen de 12 en 25 jaar is door de coronacrisis over het algemeen negatief beïnvloed. Ze missen vooral leuke dingen buitenshuis doen, met groepen afspreken en naar grote evenementen gaan. Dat is hoopgevend voor de evenementensector: de vraag bij de doelgroep is nog onverminderd sterk.

Dat blijkt uit het onderzoek Belevingen dat is uitgevoerd van begin februari tot midden april 2021, tijdens de derde golf van de coronacrisis.

Leven negatief beïnvloed door corona

Bijna de helft (47 procent) van de jongeren gaf aan dat de coronacrisis hun leven in het algemeen heel negatief of negatief beïnvloed heeft. Voor een iets kleiner deel (43 procent) had de crisis zowel een negatieve als positieve invloed gehad. Opvallend zijn jongvolwassenen (18-25 jaar) negatiever dan de tieners (12-18 jaar). 

Leuke activiteiten en evenementen erg gemist

Leuke dingen buitenshuis doen (bioscoop, uit eten, uitgaan), of thuis met vrienden of familie afspreken werden het meest gemist, door respectievelijk 67 en 60 procent van de jongeren. Bijna de helft (47 procent) heeft het heel erg gemist om naar grote evenementen te gaan, zoals festivals, sportevenementen en concerten. Voegen we daar de jongeren bij die evenementen redelijk hebben gemist dan mogen we constateren dat 66 procent van de jongeren grote evenementen mist. Bij activiteiten buitenshuis doen loopt dat op naar 90 procent.

BelevingenJongeren
Link: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/50/bijna-helft-jongeren-ervoer-uitsluitend-negatieve-invloed-van-coronacrisis
Trefwoorden: onderzoek, jongeren, dagrecreatie, evenementen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.
19/11/24
Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
19/11/24
Exclusief voor leden
Tien keer Warme Winteravonden in DierenPark Amersfoort
DierenPark Amersfoort brengt voor het eerst 10 winterse avonden tot leven tijdens de Warme Winteravonden. Deze zijn geprogrammeerd van 21 tot en met 30 december 2024 en in het nieuwe jaar van 2 tot en met 4 januari 2025.
19/11/24
Urban Leisure & Tourism Lab Rotterdam krijgt na buurtparticipatie nieuwe gevel
Het voormalige ABN AMRO-pand in de grootschalige gebiedsontwikkeling Hart van Zuid wordt omgetoverd tot een groot street art-kunstwerk. Het idee voor de kleurrijke beschildering ontstond in dit Lab en na een participatietraject gaat de Rotterdamse streetart-kunstenaar Naomi King samen met buurtbewoners aan de slag.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...