Geplaatst op: 14-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Keukenhof over 100 dagen open

Keukenhof over 100 dagen open
Jacoba van Beieren en het meisje met de parel 100 dagen voor opening Keukenhof. Foto: Keukenhof
Het zal spannend worden voor de samenwerkingspartners Keukenhof en Mauritshuis. Over 100 dagen gaat de Keukenhof open. Zal het dan weer gewoon lukken om de poort open te maken? Dan kan je het Meisje met de parel bewonderen in tulpen.

Alle bloembollen zitten in de grond en Keukenhof is klaar om over 100 dagen te openen voor bezoekers. Het planten van de 7 miljoen bloembollen eindigt op een speciale manier: in het bijzijn van het Meisje met de parel en Jacoba van Beieren.

Het wereldberoemde Meisje met de parel van Johannes Vermeer geeft, samen met Jacoba van Beieren, het boegbeeld van Keukenhof, het startsein voor een bloeiende lente. Zij staan symbool voor de samenwerking tussen Keukenhof en het Mauritshuis. ‘’Deze samenwerking past goed bij ons thema’’, aldus Keukenhof directeur Bart Siemerink.

De bloemententoonstelling staat in 2022 in het teken van ‘Flower Classics’. Siemerink: ‘’Als klassieke symbolen komen we bloemen al eeuwenlang tegen in de kunst. Zo ook in verschillende kunstwerken die in het Mauritshuis te zien zijn. De replica’s van een aantal kunstwerken kunnen bezoekers in het voorjaar ook in Keukenhof bewonderen.’’

Mauritshuis inspiratietuin

Vanaf 24 maart 2022 is er in Keukenhof een speciale Mauritshuis inspiratietuin, waar een replica van het beroemdste schilderij van Johannes Vermeer, Meisje met de parel, te zien is. Ook het onmogelijke boeket, een bos bloemen die allen in andere jaargetijden bloeien en dus nooit tegelijkertijd samen in een vaas kunnen staan, komt hier tot leven!

In 2022 is het Mauritshuis 200 jaar geopend voor publiek. Het museum viert dit jubileum het hele jaar met speciale tentoonstellingen. Een van de hoogtepunten van het jubileumjaar wordt de tentoonstelling ’In Volle Bloei’.

"Kunnen we dit ieder jaar doen"

Martine Gosselink, directeur Mauritshuis: "Kunnen we dit niet elk jaar doen? Mauritshuis en Keukenhof zijn zo’n logische match, een rijker kleurenpalet kan je niet krijgen! De 'fine fleur' van de Nederlandse schilderkunst ontmoet de krachtigste kleuren van de natuur, en dat op een afstand van slechts 30 km. Een perfect dagje uit voor een mooie lentedag."

Keukenhof is in 2022 geopend van 24 maart tot en met 15 mei.
Trefwoorden: attractie, Keukenhof, Mauritshuis

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.