Bioscopenketen Pathé springt in op kans vervroegde kerstvakantie
Campagnemateriaal Pathé voor de kerstvakantie van 2021.
De meeste scholen sluiten vrijdag 17 december het jaar af. Na de persconferentie over de coronamaatregelen van afgelopen dinsdag werd duidelijk dat de scholen bijna een week langer met kersvakantie gaan. Pathé ziet daarin een kans en schakelde snel extra programmering in voor films in de vroege ochtend en overdag.
Vanaf maandag 20 december zijn de bioscopen van deze keten dagelijks vervroegd open, in sommige bioscopen zelfs vanaf 07:30 uur. Kindertitels zoals Encanto, Sing 2, Silverstar, De Drekkies, Monster Family 2 en Captain Nova en andere toptitels zoals Spider-Man: No Way Home, West Side Story en House of Gucci zijn drie weken lang te zien op het grote doek vanaf de vroege uurtjes.
Keten verrast door enthousiasme vroege bezoekers
Pathé ging afgelopen zaterdag voor het eerst open met films vanaf 06:00 uur en deze werden direct goed bezocht. Vanochtend gingen veel bezoekers al om 07:30 uur naar de eerste voorstellingen van de nieuwe release Spider-Man: No Way Home.
Doron Kurz, Commercieel Directeur Pathé: "We zien dat filmliefhebbers graag vroeg hun bed uitstappen voor de beste films op het grote doek. Door eerder open te gaan kunnen we onze bezoekers nog meer spreiden en bieden we een veilig en leuk uitje. De dag van veel gezinnen start vaak al in de vroege uurtjes. We hopen ouders hiermee te kunnen ontlasten die nu ineens een extra week hun kids thuis hebben en op zoek zijn naar een makkelijk, veilig en ontspannen uitstapje waar zij kunnen genieten van de leukste kinderfilms.”
Vroeg naar West Side Story
Naast de diverse kinderfilm programmering, draaien er ook tal van blockbusters en andere mooie films voor volwassenen in de vroege uurtjes zoals Spider-Man: No Way Home, West Side Story, House of Gucci, Ghostbusters: Afterlife en Alles op Tafel. In de komende periode komen daar nog topfilms bij zoals The Matrix Resurrections, Initiation en The King’s Man.
Topics:Attractieparken, Dagrecreatie, Horeca, Leisure, Marketing
Trefwoorden: bioscoop, corona, kerstvakantie, kans, attractie, marketing