Geplaatst op: 04-01-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Vier organisaties samen in Apeldoorn Partners

Vier organisaties samen in Apeldoorn Partners

Op 1 januari 2022 zijn het Toeristisch Platform Apeldoorn, Congresstad Apeldoorn en Apeldoorn Marketing gefuseerd. Samen met Centrummanagement Apeldoorn vormen zij de nieuwe organisatie verantwoordelijk voor het vermarkten en ontwikkelen van Apeldoorn als ‘Royale en Groene stad’ voor bewoners, bezoekers, bedrijven en congressen. Door de organisaties samen te voegen ontstaat er een efficiëntieslag in het positioneren van Apeldoorn met als doel de lokale economie te versterken.

Voorheen opereerden de organisaties zelfstandig met een eigen bestuur en financiering. Met de fusie beogen de organisaties meer slagkracht, efficiëntie en bundeling van krachten. De nieuwe organisatie ‘Apeldoorn Partners’ krijgt een nieuwe Raad van Toezicht. De voormalige besturen van de organisaties verenigen zich in klankbordgroepen om zo input en feedback te blijven leveren vanuit ondernemers.

Economie versterken

Doel van de nieuwe organisatie is de economie van Apeldoorn te versterken. Om dit te realiseren wordt Apeldoorn ontwikkeld en vermarkt als ‘Royale en Groene stad’. Uit onderzoeken blijkt dat het onderscheidend vermogen van Apeldoorn zit in het alom aanwezige groen, de aanpak op verduurzaming, de ruim opgezette stad en de koninklijke elementen. Door deze elementen verder te ontwikkelen en uit te lichten, worden ze imagovormend voor Apeldoorn. Inzet is realiseren dat mensen van buiten de stad direct een beeld hebben van Apeldoorn. Dat wordt gerealiseerd door uit te bouwen wat er al is. 

De komende jaren staan in het teken van het ontwikkelen van aanbod in de binnenstad en het buitengebied van Apeldoorn dat het imago van de Royale en Groene stad bevestigd. Daarnaast richt de nieuwe organisatie zich op acquisitie op imagobevestigende congressen en het coördineren van imagobevestigende evenementen in Apeldoorn. En uiteraard het promoten van Apeldoorn als de Royale en Groene stad om te bezoeken, wonen en te werken, nationaal en internationaal.

Bundeling van krachten

In de Citymarketing wordt samenwerking gezocht met diverse stakeholders. De gemeente Apeldoorn is als opdrachtgever van de Citymarketing één van de belangrijkste partners. Jeroen Joon, wethouder Economie van Apeldoorn: "Ik ben enorm blij met deze ontwikkeling. Door de samenwerking binnen Apeldoorn Partners zijn we nog beter in staat om aan de wereld te laten zien dat Apeldoorn een groene en royale gemeente is om trots op te zijn.” De bestaande samenwerking met Centrummanagement op het gebied van marketing, communicatie, administratieve ondersteuning wordt gecontinueerd en op onderdelen verder verstevigd. Daarnaast is een breed aantal stakeholders in Toerisme, Cultuur, bedrijfsleven, onderwijs en wonen betrokken bij de uitwerking van het meerjarenplan van Apeldoorn Partners.

Claudi Groot Koerkamp, directeur Apeldoorn Partners: ‘het imago van Apeldoorn beïnvloeden we niet alleen als Apeldoorn Partners. Daar is een brede samenwerking op de domeinen Wonen, Werken en Vrije tijd voor nodig. Door deze fusie aan te gaan, realiseren wij als partners bundeling van krachten en financiering en zijn we in uitvoering veel efficiënter. Hierdoor kunnen wij een veel stevigere vuist maken om samen met onze stakeholders de economie van Apeldoorn een boost te geven’.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, cmo's, vvv's, gelderland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.