Wat heeft de Landelijke Data Alliantie in 2021 bereikt?
De Landelijke Data Alliantie (LDA) heeft het afgelopen jaar heel wat nieuwe onderzoeken gestart en pilots opgezet. Deze zijn gericht op het verkrijgen van nieuwe data, inzicht te verwerven in methoden en databronnen en onderzoek te innoveren. In deze infographic doet het netwerk verslag. Wat is de Landelijke Data Alliantie?De LDA is een open netwerk van alle partijen in Nederland die behoefte hebben aan data en inzichten over toerisme van, naar en in ons land. De LDA komt voort uit Perspectief 2030, de breed gedragen visie op bestemming Nederland. Actuele, volledige en soms ook nieuwe data worden hierin benoemd als randvoorwaardelijk voor de missie om iedere Nederlander te laten profiteren van de verdere groei van het aantal toeristen in ons land. Ook de Raad voor de Leefomgeving en Infrastructuur pleitte in haar advies ‘Waardevol toerisme: onze leefomgeving verdient het’ voor meer data en inzichten en een betere kennisinfrastructuur. HoogtepuntenHoogtepunten in het verslag zijn de nieuwe onderzoeken naar inkomend toerisme, inkomend dagbezoek, het nieuwe vakantieonderzoek van het CBS en de ontwikkeling van een nieuw vrijetijdsonderzoek. Qua innovatie valt een pilot op naar het gebruik van het Nederlands Verplaatsingspanel voor het in kaart brengen van vrijetijdsgedrag van Nederlanders. Een van de ambities van de LDA is het toegankelijk maken van bestaande data. Dat zagen we mooi in een verdieping en verbreding van het dashboard Arbeidsmarktmonitor. Qua kennisdeling werden de sessies van de LDA goed bezocht en groeide het bereik van de website en nieuwsbrief.
Link: https://www.landelijkedataalliantie.nl/nl/home/jaaroverzicht-2021.htm
Trefwoorden: beleid, onderzoek, toerisme, vrijetijdsbesteding
|
|
28/11/24
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
|
28/11/24
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
|
28/11/24
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
|
26/11/24
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
|
26/11/24
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
|
25/11/24
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
|
25/11/24
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
|
25/11/24
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
29/11/24 t/m 30-11-24
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|