Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?
MarketingOost heeft qua communicatie en pr een succesvol jaar achter de rug. Bezoek, bereik en engagement groeiden fors. Dat laat deze Overijsselse DMO zien in haar online rapportage.
Website
MarketingOost heeft in 2021 ruim een half miljoen sessies op haar website VisitOost geregistreerd. Dat zijn er veel meer dan een jaar eerder toen 350 duizend sessies werden genoteerd. Populaire maanden op de website waren april, juli en augustus met respectievelijk 63, 73 en 83 duizend sessies. Die bezoeken leidden tot 109 duizend leads naar ondernemers die overnachtingen aanbieden, 26 duizend leads naar dagrecreatieve bedrijven en 14 duizend downloads van routes.
Print en socials
Ook in publicaties van anderen scoorde de DMO. Overijssel stond in 71 publicaties centraal met een potentieel bereik van 37,4 miljoen consumenten. Online werden de advertenties van VisitOost 2,9 miljoen keer vertoond met een clickrate van 27%. Het bereik op sociale media was verre malen groter met een totaalbereik van 7,5 miljoen, een clickrate van 15% De belangrijkste kanalen zijn Facebook, Youtube, Instagram en Pinterest.
De hele rapportage is hier in te zien.