Geplaatst op: 20-01-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?

Wat heeft MarketingOost in 2021 qua marketing bereikt?
Afbeelding van Artheos via Pixabay

MarketingOost heeft qua communicatie en pr een succesvol jaar achter de rug. Bezoek, bereik en engagement groeiden fors. Dat laat deze Overijsselse DMO zien in haar online rapportage.

Website

MarketingOost heeft in 2021 ruim een half miljoen sessies op haar website VisitOost geregistreerd. Dat zijn er veel meer dan een jaar eerder toen 350 duizend sessies werden genoteerd. Populaire maanden op de website waren april, juli en augustus met respectievelijk 63, 73 en 83 duizend sessies. Die bezoeken leidden tot 109 duizend leads naar ondernemers die overnachtingen aanbieden, 26 duizend leads naar dagrecreatieve bedrijven en 14 duizend downloads van routes. 

Print en socials

Ook in publicaties van anderen scoorde de DMO. Overijssel stond in 71 publicaties centraal met een potentieel bereik van 37,4 miljoen consumenten. Online werden de advertenties van VisitOost 2,9 miljoen keer vertoond met een clickrate van 27%. Het bereik op sociale media was verre malen groter met een totaalbereik van 7,5 miljoen, een clickrate van 15%  De belangrijkste kanalen zijn Facebook, Youtube, Instagram en Pinterest. 

De hele rapportage is hier in te zien.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo', Overijssel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.