Geplaatst op: 20-01-2022
Auteur: Marc Gerlings

Marketing Award Rotterdam naar Depot Boijmans

Marketing Award Rotterdam naar Depot Boijmans
Van links naar rechts: Wethouder Roos Vermeij, Menno van Gorp, Mario Kadiks, Burgemeester Aboutaleb, Ina Klaasen en Sjarel Ex (beiden Depot Boijmans Van Beuningen). Foto: Mamascreen.
Rotterdam Partners reikte de Marketing Award Rotterdam uit. De grote winnaar is het eind 2021 geopende Depot Boijmans van Beuningen. Aanstormend talent dat Rotterdam op de kaart zet is Menno van Gorp. De oevre-award gaat naar Mario Kadiks.

Depot Boijmans Van Beuningen is de winnaar van de 20e Marketing Award Rotterdam. De Jury roemde het depot om het uniek en gedurfde karakter, dat wereldwijd inspireert tot navolging. De Marketing Award Aanstormend Talent ging dit jaar naar Menno van Gorp. Mario Kadiks ontving de oeuvreprijs. De Marketing Awards werden op 19 januari op het Stadhuis uitgereikt door burgemeester Aboutaleb en wethouder Vermeij.

De Marketing Awards Rotterdam worden jaarlijks toegekend aan mensen of organisaties die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago en de promotie van de stad. In 2020 werden de awards niet uitgereikt in verband met Corona. Dit jaar besloot de jury de draad weer op te pakken, om recht te doen aan al die Rotterdammers die ook in de huidige omstandigheden kans zagen om te blijven ondernemen en innoveren en daarmee ook de stad op een positieve en onderscheidende manier onder de aandacht te brachten. 

Burgemeester Aboutaleb bij de uitreiking: "Rotterdam is een enorm veelzijdige stad. De winnaars van vandaag zijn daar een prachtige afspiegeling van. Zij dragen ieder op eigen wijze het karakter van Rotterdam uit.”

Depot

‘The museum that will show everything’. Zo ging het Depot Boijmans Van Beuningen de wereld over toen het in november de deuren opende. De museale en culturele waarde die het Depot de stad brengt leveren het Depot de Marketing Award Rotterdam op. De jury roemt het unieke concept dat de museumcollectie openbaar ontsluit in een publiek toegankelijk depot. Ze stellen dat museum Boijmans Van Beuningen aan de voorkant staat van een wereldwijde trend in de museale wereld om museumcollecties breder toegankelijk te maken.

Een eervolle vermelding gaat uit naar architectenbureau MVRDV, winnaar van de Marketing Award Rotterdam 2014. Hun unieke ontwerp van het Depot heeft in grote mate bijgedragen aan de mondiale aandacht die het kreeg.

Menno van Gorp aanstormend talent van het jaar

De Marketing Award Rotterdam Aanstormend Talent ging naar breakdancer Menno van Gorp; topsporter, kunstenaar en Rotterdammer met een groot sociaal hart. Als drievoudig wereldkampioen gebruikt hij zijn bekendheid om de Rotterdamse jeugd te inspireren en stimuleren. De ambassadeur van het Jeugdfonds Cultuur Rotterdam opende in april 2021 de OTB-movement; een broedplaats voor urban sports voor de jeugd uit Rotterdam-Zuid.

De komende jaren ligt er voor Van Gorp nog meer moois in het verschiet, aangezien breakdance debuteert als officiële sport op de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Een prachtige kans voor onze Rotterdammer om zichzelf, zijn sport en zijn stad te laten zien aan de wereld.

Oeuvreprijs gaat naar Mario Kadiks

Eens in de vijf jaar rijkt de jury een derde award uit: de oeuvreprijs. Die eer was voor Mario Kadiks, die in 2021 na 35 jaar afzwaaide als directeur van de Marathon Rotterdam. Onder zijn bezielende leiding groeide de marathon uit van een noodlijdend evenement met 265 deelnemers, tot een internationaal vermaarde wedstrijd. Topsporters komen graag naar Rotterdam vanwege het snelle parcours en breedtesporters hebben de Marathon Rotterdam op hun bucketlist staan wegens de ongeëvenaarde ambiance.

De jury roemt Kadiks om de grote impact die hij als directeur van de marathon heeft gehad op het internationale sport imago van Rotterdam.
Trefwoorden: dmo, Rotterdam, marketing, award, museum, breakdance, marathon

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.