Geplaatst op: 01-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika
Afbeelding van Dimitris Vetsikas via Pixabay

Toerisme Vlaanderen gaat haar buitenlandstrategie aanpassen. De focus komt te liggen op de Europese en Amerikaanse markt. Het kantoor in China en de vertegenwoordiging in Brazilië worden gesloten. De activiteiten op de Aziatische markt worden voortaan aangestuurd vanuit een Azië-desk te Brussel.

Toerisme Vlaanderen past haar strategie aan vanwege de pandemie maar er is ook een inhoudelijke reden. De organisatie wil internationale bezoekers ook meer benaderen vanuit hun passie of voorliefde voor één of meerdere thema’s of verhaallijnen.

Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "De beslissing om het buitenlandkantoor in China en het representation office in Brazilië te sluiten, hebben we niet over één nacht ijs genomen. Die markten blijven ook op onze radar staan. Maar om efficiënter in te spelen op interessante opportuniteiten of ingrijpende marktwijzigingen, hertekenen we onze buitenlandse werking. Wanneer we merken dat de markt zich herstelt, kunnen we de intensiteit van onze activiteiten voor bepaalde markten weer verhogen, specifiek in functie van onze marketingstrategie en de thema’s waarvoor er een actieve passiegroep is”.

Veel verandert er niet aan de huidige buitenlandse werking in Azië en de promotionele ondersteuning die Vlaamse vakantiemakers daar mogen verwachten: Toerisme Vlaanderen blijft actief op de Aziatische markt en zet de lopende partnerships in Azië verder. Alleen wordt die werking voortaan aangestuurd via een Azië-desk te Brussel. In de Scandinavische landen en Rusland werken ze al enige tijd zo, met respectievelijk een Scandinavische en Russische desk die vanuit het hoofdkantoor de activiteiten coördineren.

Link: https://toerismevlaanderen.be/nieuws/toerisme-vlaanderen-herorganiseert-buitenlandse-werking
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, marketing, belgie, Vlaanderen, promotie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...