Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika
Afbeelding van Dimitris Vetsikas via Pixabay

Toerisme Vlaanderen gaat haar buitenlandstrategie aanpassen. De focus komt te liggen op de Europese en Amerikaanse markt. Het kantoor in China en de vertegenwoordiging in Brazilië worden gesloten. De activiteiten op de Aziatische markt worden voortaan aangestuurd vanuit een Azië-desk te Brussel.

Toerisme Vlaanderen past haar strategie aan vanwege de pandemie maar er is ook een inhoudelijke reden. De organisatie wil internationale bezoekers ook meer benaderen vanuit hun passie of voorliefde voor één of meerdere thema’s of verhaallijnen.

Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "De beslissing om het buitenlandkantoor in China en het representation office in Brazilië te sluiten, hebben we niet over één nacht ijs genomen. Die markten blijven ook op onze radar staan. Maar om efficiënter in te spelen op interessante opportuniteiten of ingrijpende marktwijzigingen, hertekenen we onze buitenlandse werking. Wanneer we merken dat de markt zich herstelt, kunnen we de intensiteit van onze activiteiten voor bepaalde markten weer verhogen, specifiek in functie van onze marketingstrategie en de thema’s waarvoor er een actieve passiegroep is”.

Veel verandert er niet aan de huidige buitenlandse werking in Azië en de promotionele ondersteuning die Vlaamse vakantiemakers daar mogen verwachten: Toerisme Vlaanderen blijft actief op de Aziatische markt en zet de lopende partnerships in Azië verder. Alleen wordt die werking voortaan aangestuurd via een Azië-desk te Brussel. In de Scandinavische landen en Rusland werken ze al enige tijd zo, met respectievelijk een Scandinavische en Russische desk die vanuit het hoofdkantoor de activiteiten coördineren.

Link: https://toerismevlaanderen.be/nieuws/toerisme-vlaanderen-herorganiseert-buitenlandse-werking
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, marketing, belgie, Vlaanderen, promotie

CELTH



||| Nieuws |||

31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.
31/03/25
Tourism4SDG brengt partners samen voor duurzamer toerisme
Het Interreg Europe project Tourism4SDG zette stappen richting duurzamer toerisme tijdens recente partnermeetings. Dit project richt zich op het verbeteren van de effectiviteit van beleidsinstrumenten in het toerisme, met als doel de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG's) van de Verenigde Naties te bereiken. Tourism4SDG wordt gefinancierd door het Interreg Europe-programma, dat regionale samenwerking in Europa ondersteunt.
31/03/25
Apenheul breidt uit
Stichting Apenheul heeft Restaurant de Boschvijver overgenomen.
28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...