Geplaatst op: 01-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika

Toerisme Vlaanderen sluit vertegenwoordigingen in Azië en Latijns-Amerika
Afbeelding van Dimitris Vetsikas via Pixabay

Toerisme Vlaanderen gaat haar buitenlandstrategie aanpassen. De focus komt te liggen op de Europese en Amerikaanse markt. Het kantoor in China en de vertegenwoordiging in Brazilië worden gesloten. De activiteiten op de Aziatische markt worden voortaan aangestuurd vanuit een Azië-desk te Brussel.

Toerisme Vlaanderen past haar strategie aan vanwege de pandemie maar er is ook een inhoudelijke reden. De organisatie wil internationale bezoekers ook meer benaderen vanuit hun passie of voorliefde voor één of meerdere thema’s of verhaallijnen.

Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen: "De beslissing om het buitenlandkantoor in China en het representation office in Brazilië te sluiten, hebben we niet over één nacht ijs genomen. Die markten blijven ook op onze radar staan. Maar om efficiënter in te spelen op interessante opportuniteiten of ingrijpende marktwijzigingen, hertekenen we onze buitenlandse werking. Wanneer we merken dat de markt zich herstelt, kunnen we de intensiteit van onze activiteiten voor bepaalde markten weer verhogen, specifiek in functie van onze marketingstrategie en de thema’s waarvoor er een actieve passiegroep is”.

Veel verandert er niet aan de huidige buitenlandse werking in Azië en de promotionele ondersteuning die Vlaamse vakantiemakers daar mogen verwachten: Toerisme Vlaanderen blijft actief op de Aziatische markt en zet de lopende partnerships in Azië verder. Alleen wordt die werking voortaan aangestuurd via een Azië-desk te Brussel. In de Scandinavische landen en Rusland werken ze al enige tijd zo, met respectievelijk een Scandinavische en Russische desk die vanuit het hoofdkantoor de activiteiten coördineren.

Link: https://toerismevlaanderen.be/nieuws/toerisme-vlaanderen-herorganiseert-buitenlandse-werking
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo, marketing, belgie, Vlaanderen, promotie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.