Geplaatst op: 04-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT

NBTC herstart internationale campagnes

NBTC herstart internationale campagnes

Nu de coronamaatregelen en reisbeperkingen zijn versoepelt, hervat NBTC haar internationale  marketingactiviteiten. Te beginnen in de buurlanden. Voor investeringen in de zakelijke markt is het nog te vroeg. 

Met de awareness campagne "Welkom terug, beste buren!” laten ze onze buurlanden weten dat Nederland open is voor bezoekers. 

Welkom terug, beste buren!

Welkom terug, beste buren! Is een tiendaagse digitale campagne in België en het Verenigd Koninkrijk. Zodra de huidige, grote coronagolf in Duitsland voorbij is, breidt NBTC de campagne uit naar deze belangrijke herkomstmarkt. Met dit charmeoffensief laten ze potentiële bezoekers weten dat Nederland weer open is.


Alle zeilen bijzetten

"We moeten alle zeilen bijzetten in het belang van duurzaam herstel van de sector”, vertelt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC. "Het is nú het moment om de zichtbaarheid van bestemming Nederland bij relevante doelgroepen te vergroten. En zo te zorgen voor het gewenste bezoek op de gewenste plekken, op de gewenste momenten. Daarvoor moeten we ook het vertrouwen (terug)winnen van consumenten en organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. De internationale concurrentie is daarbij groot. We starten nu met herstelcampagnes. Een extra impuls zou deze initiatieven kracht bij zetten.”

Conversiegerichte campagnes weer van start

Ook enkele partnercampagnes worden weer opgestart. Met verschillende conversiegerichte campagnes richt NBTC zich  in eerste instantie op de cultuurbezoeker uit België. In de loop van februari komen daar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Verenigde Staten bij. De doorstart van onze Expedia-campagne in samenwerking met Eindhoven, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en (voor de Britse markt) Schiphol, maakt een belangrijk onderdeel uit van het hersteloffensief. In deze campagne wordt extra geïnvesteerd, om juist nu extra boekingen en aankomsten te genereren. Voor grote investeringen in activiteiten gericht op de planner van zakelijke bijeenkomsten is het nog te vroeg. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, campagnes, crisis, corona

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.