Geplaatst op: 08-02-2022
Auteur: Marc Gerlings

Young professionals in tourism donderdag 10 februari om 12.30

- Van opvallende studenten tot young professionals -

Young professionals in tourism donderdag 10 februari om 12.30
Deze tijd vol veranderingen vraagt veel skills van de jonge generatie werknemers in toerisme- en vrijetijdssector. Hoe kijkt de nieuwe generatie naar de wereld? En wat vraagt het bedrijfsleven van de young professionals? Onderzoek, uitzonderlijke projecten, een lab, en een CEO schetsen een breed beeld van de nieuwe generatie tijdens de online uitzending ‘Young professionals in tourism’ op donderdag 10 februari.

Of je nu manager bent in het bedrijfsleven, student of je ambieert een studie in toerisme, dan wil je weten hoe het zit met de gewenste skills. Je kunt dat zien door op donderdag 10 februari tussen 12.30 en 13.30 de gratis online bijeenkomst Young professionals in tourism te volgen.

1 uur en 6 programmaonderdelen

Zes programmaonderdelen komen aan bod tijdens de uitzending die een uur duurt. Onder meer geven recente voorbeelden en cijfers van Next Tourism Generation Alliance inzicht in competentie- en skillsontwikkeling. Het Urban Leisure & Tourism Lab Amsterdam laat de meerwaarde zien van een lab voor studenten én bedrijfsleven. CEO Dick Vulto van Natuurhuisje.nl vertelt over wat het bedrijfsleven zoekt in de nieuwe generatie. Plus hij vraagt een nieuwe competentie van de nieuwe generatie. De bijzondere winst van de UNWTO Students League levert een goed verhaal op over persoonlijke groei. Het gewaagde thema ‘Degrowth’ inspireert om anders te kijken naar toerisme. Dat thema levert ook weer een ontwikkeling op voor HZ Kenniscentrum Kusttoerisme. Plus het vrijetijdsgedrag van de huidige generatie studenten wordt gepresenteerd. Genoeg redenen voor werkgevers, studenten en leerlingen die zich oriënteren op een studie toerisme om zich in te schrijven. 

De inschrijving is gratis, via www.toerismecongres.nl. We zien je graag op 10 februari om 12.30.

Young professionals in tourism is de derde in de serie van vier inspiratiesessies. Deze online inspiratiesessie wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden en HZ University of Applied Sciences. Partner voor de inspiratiesessies is Kennisnetwerk Destinatie Nederland.
Trefwoorden: young, professional, hogeschool, inspiratiesessie, trend

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.