Geplaatst op: 11-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON heeft onder het domein recron.nl een eigen vakantieportal voor dag- en verblijfsrecreatie gelanceerd. De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Voor de watersportbedrijven is portal hiswa.nl al langer actief. 

Met de lancering van recron.nl zet HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, een belangrijke stap in de online recreatiemarkt. Het is het eerste brede recreatieplatform van Nederland. Op de website vinden bezoekers niet alleen campings, vakantiewoningen en groepsaccommodaties maar ook dagrecreatiebedrijven zoals attractieparken en outdoorbedrijven. Alle RECRON Erkende Bedrijven die lid zijn van HISWA-RECRON staan erop.

Ruimte op de markt

De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Dit stelt projectleider Online Marketing Jan Ybema van HISWA-RECRON vandaag tijdens de lancering van recron.nl. De keuze voor de naam Recron ligt voor de hand omdat dit al een gevestigde naam is in de recreatiemarkt én een hoge domeinrating kent waardoor deze snel goed online vindbaar is. Recron.nl is 100% eigendom van HISWA-RECRON. De brancheorganisatie voert nu twee A-merken: RECRON voor de recreatie en HISWA met hiswa.nl voor de jachtbouw en watersport.

Top 3-positie

Het doel is een top 3-positie in de online markt te behalen. Juist het brede aanbod zorgt ervoor dat zowel consumenten als zakelijke klanten snel de juiste recreatieaanbieder vinden. Het aanbod van tienduizenden recreatiemogelijkheden maakt het interessant voor consumenten om recreatieaanbieders te vergelijken en te boeken. Het boeken gebeurt rechtstreeks bij de recreatiebedrijven zelf zodat klanten weten dat ze altijd de beste prijs krijgen.

Het eerlijke boekingsverhaal

Ybema: "Dit is een nieuwe uitdagende stap voor ons. We hoorden de afgelopen jaren dat veel leden niet te spreken zijn over de macht van grote internationale boekingsplatforms en de kosten de pan uitrijzen. Het is daarom van strategisch belang dat we hier met recron.nl een platform tegenover zetten waar de ondernemers het zelf voor het zeggen hebben. Omdat er altijd rechtstreeks geboekt wordt bij het bedrijf zelf, worden mensen niet bestookt met oneigenlijke marketingtrucs zoals nog x-plekken beschikbaar terwijl er nog ruimte genoeg is. Dit platform is immers non-profit en is van, voor en met de aangesloten leden zelf. We zijn nu klaar met de eerste fase. Het komende jaar werken we samen met de leden verder aan boekingsmogelijkheden zodat we het voor consumenten nog aantrekkelijker maken.”

Betrouwbaar en onafhankelijk

Recron.nl onderscheidt zich verder in de markt omdat alle hier getoonde bedrijven – RECRON Erkende Bedrijven – lid zijn van HISWA-RECRON. Dit betekent dat ze het RECRON-keurmerk voeren, dat staat voor betrouwbaarheid, zekerheid en kwaliteit. Deze bedrijven hanteren verplicht de consumentvriendelijke RECRON Algemene Voorwaarden waar een onafhankelijke geschillenregeling aan is gekoppeld. HISWA-RECRON richt zich daarom op consumenten en bedrijven die bij  betrouwbare recreatiebedrijven willen boeken.

Link: https://www.recron.nl
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, brancheorganisaties

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies