Geplaatst op: 16-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT Media

Jongeren gezocht voor de mooiste baan van Nederland

Watersport- en recreatiesector start arbeidsmarktproject

Jongeren gezocht voor de mooiste baan van Nederland
Bedrijven in de watersport en recreatie kunnen steeds lastiger aan nieuw personeel komen. Ook de instroom van jongeren voor opleidingen in deze sector neemt af. Daarom start HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, een project om mensen te enthousiasmeren voor werken en leren in de watersport- en recreatiesector.

Het project trapt af met een video waarin jongeren vertellen over hun baan in de recreatie of watersport. Zij laten zien hoe leuk het is om te werken bij een jachtbouwer, zeilschool, camping of vakantiepark. "Iedereen gaat op vakantie of recreëert in zijn vrije tijd, maar niet veel mensen weten dat er ook veel banen en opleidingen mogelijk zijn in de vrijetijdssector. Daar willen we verandering in brengen.”, aldus Herbert van Oord, manager Arbeidsmarkt, Training & Opleiding bij HISWA-RECRON.

 

Watersport- en recreatiebedrijven hebben te maken met een lage instroom van medewerkers. Bovendien daalt het aantal nieuwe studenten voor opleidingen in deze branche. Een project dat de leer- en werkmogelijkheden nadrukkelijker in de spotlights zet, moet ervoor zorgen dat de sector bekender wordt als werkgever. "Een baan in deze vrijetijdssector betekent: werken aan een mooi product of dienst, waarbij het draait om klantvriendelijkheid en creativiteit. Je werkt vaak buiten, met mensen, en je hebt veel vrijheid. Kortom, het is de mooiste baan van Nederland.”, aldus Van Oord.


Vacatures

Er zijn veel verschillende banen, beroepen en opleidingen op MBO-, HBO- en WO-niveau. Er is behoefte aan personeel op recreatief, commercieel of technisch gebied. Binnenkort start een speciaal aangetrokken projectmedewerker om het project arbeidsmarktbranding uit te voeren. Vooruitlopend daarop is de video gemaakt die op het YouTube-kanaal van HISWA-RECRON staat en die breed gepromoot wordt onder scholen en bedrijven. Verder worden de vele vacatures die er bij de leden zijn, beter zichtbaar gemaakt.

Link: https://www.hiswarecron.nl/VACATURES-EN-OPLEIDINGEN?utm_medium=email,https://www.hiswa.nl/vacatures?utm_medium=email, https://www.recron.nl/vacatures/?utm_medium=email
Trefwoorden: Vacatures, arbeidsmarkt

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.