Geplaatst op: 24-02-2022
Auteur: Marc Gerlings

Derde editie The Hague HighLights gestart

Derde editie The Hague HighLights gestart
Wethouder Saskia Bruines, kunstenaar Jurjen Alkema en bestuurslid Museumkwartier Tjeerd Vrij. Foto: Anne Reitsma

Vier bijzondere plekken in het Museumkwartier Den Haag staan tot en met zondag 27 februari elke avond van 18.00 tot 23.00 uur in de spotlights. De lichtkunst is verbonden aan wandelroutes en het thema rampjaar 1672 wordt ingezet.

Bewoners en bezoekers van de stad kunnen tijdens een wandeling van zo’n 45 minuten gratis unieke lichtkunstwerken aanschouwen op de Hofvijver, het Lange Voorhout en de bekende gebouwen Gevangenpoort en Paleis Kneuterdijk (Raad van State). "Het bijzondere is dat dit lichtfestival gekoppeld is aan iconische of juist verborgen verhalen van de historische stad Den Haag. Een mooie attractie die onze stad ook in de winter op de kaart zet als een aantrekkelijke plek om te bezoeken”, aldus wethouder Saskia Bruines tijdens de opening in Pulchri Studio.

Project op historische Gevangenpoort

De lichtkunstwerken tonen zowel de diversiteit van Den Haag als de diversiteit van lichtkunst. Jurjen Alkema heeft een historische projectie op de Gevangenpoort gecreëerd. Deze staat in het teken van het rampjaar 1672. Drijvende sculpturen van Studio Kebbel op de Hofvijver zorgen voor kunstzinnig vuurwerk. Verfijnde NEON-kunst van Titia Ex geeft een bijzonder schouwspel op het gebouw van de Raad van State: Paleis Kneuterdijk. David Schoch, bekend uit het Haagse nachtleven en van Nachtclub PIP Den Haag, presenteert op het Lange Voorhout een magische lichtwereld in de vorm van een 150 meter lang audiovisueel kunstwerk dat de maan(d)kwartieren verbeeldt.

Bezoekers rondom het Binnenhof

De derde editie van The Hague HighLights was eerder gepland in december. De organisatie is heel blij dat het nu alsnog kan doorgaan. "Precies op een moment dat er weer heel veel kan. Op die manier kunnen bezoekers het gebied rondom het Binnenhof niet alleen in een spectaculair en ander licht ervaren, maar ook genieten van al het andere dat Den Haag te bieden heeft: een hapje, drankje, museumbezoek en wellicht een overnachting in de stad.”

The Hague HighLights is een initiatief van bureau Spinner & Langkous en van cultureel organisatiebureau LUSTR en wordt mede mogelijk gemaakt door Gemeente Den Haag, Stichting Museumkwartier Den Haag, Haags Historisch Museum en de Raad van State.
Trefwoorden: evenement, citymarketing, Den Haag, DMO, cultuur, beleving

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
07/01/25
ACSI meldt top kampeerjaar
Campingspecialist ACSI meldt dat 2024 het beste kampeerjaar ooit was voor de organisatie. Ten opzichte van 2023 zag ACSI het aantal boekingen voor campings met 39% stijgen en registreerde het ruim 15% meer online zoekopdrachten door Europese kampeerders.
06/01/25
Meer campers en caravans verkocht
In 2024 zijn 10,6% meer nieuwe campers en 6,0% meer nieuwe caravans zijn verkocht in Nederland. Op 1 januari 2025 stond er een recordaantal van 623.158 caravans en kampeerauto’s geregistreerd.
06/01/25
Exclusief voor leden
Solo reizen met de camper: een groeiend fenomeen
Het aantal mensen dat alleen op reis gaat met een camper neemt flink toe. Dit blijkt uit cijfers van Goboony. Het merendeel van de solo-camperaars bestaat uit vrouwen van boven de 45 jaar.
06/01/25
Vijfde park voor MarinaParken
MarinaParken heeft per 2 januari 2025 Soal Beach Resort in Workum overgenomen. Dit iconische vakantiepark aan het IJsselmeer is per vandaag onderdeel van de MarinaParken-familie en zal verdergaan onder de naam MarinaPark Beach Resort Soal.
06/01/25
Exclusief voor leden
Nieuwe Europese campagne voor Center Parcs: ‘Volg je natuur’
Center Parcs roept met haar nieuwe Europese campagne ‘Volg je natuur’ op om de verbinding met jezelf en de natuur te versterken. De vakantieparken willen gasten de mogelijkheid bieden om te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek en tot rust te komen in een natuurlijke omgeving.
06/01/25
Exclusief voor leden
Vacansoleil na faillissement in 2023 weer op Vakantiebeurs 2025
Vacansoleil staat na het faillissement en de overname door Pierre & Vacances - Center Parcs Group voor het eerst weer op de Vakantiebeurs. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar flink aan de doorstart gewerkt en kan weer kampeeraccommodaties op 1.000 campings in 17 Europese landen aanbieden.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...