Geplaatst op: 24-02-2022
Auteur: Marc Gerlings

Derde editie The Hague HighLights gestart

Derde editie The Hague HighLights gestart
Wethouder Saskia Bruines, kunstenaar Jurjen Alkema en bestuurslid Museumkwartier Tjeerd Vrij. Foto: Anne Reitsma

Vier bijzondere plekken in het Museumkwartier Den Haag staan tot en met zondag 27 februari elke avond van 18.00 tot 23.00 uur in de spotlights. De lichtkunst is verbonden aan wandelroutes en het thema rampjaar 1672 wordt ingezet.

Bewoners en bezoekers van de stad kunnen tijdens een wandeling van zo’n 45 minuten gratis unieke lichtkunstwerken aanschouwen op de Hofvijver, het Lange Voorhout en de bekende gebouwen Gevangenpoort en Paleis Kneuterdijk (Raad van State). "Het bijzondere is dat dit lichtfestival gekoppeld is aan iconische of juist verborgen verhalen van de historische stad Den Haag. Een mooie attractie die onze stad ook in de winter op de kaart zet als een aantrekkelijke plek om te bezoeken”, aldus wethouder Saskia Bruines tijdens de opening in Pulchri Studio.

Project op historische Gevangenpoort

De lichtkunstwerken tonen zowel de diversiteit van Den Haag als de diversiteit van lichtkunst. Jurjen Alkema heeft een historische projectie op de Gevangenpoort gecreëerd. Deze staat in het teken van het rampjaar 1672. Drijvende sculpturen van Studio Kebbel op de Hofvijver zorgen voor kunstzinnig vuurwerk. Verfijnde NEON-kunst van Titia Ex geeft een bijzonder schouwspel op het gebouw van de Raad van State: Paleis Kneuterdijk. David Schoch, bekend uit het Haagse nachtleven en van Nachtclub PIP Den Haag, presenteert op het Lange Voorhout een magische lichtwereld in de vorm van een 150 meter lang audiovisueel kunstwerk dat de maan(d)kwartieren verbeeldt.

Bezoekers rondom het Binnenhof

De derde editie van The Hague HighLights was eerder gepland in december. De organisatie is heel blij dat het nu alsnog kan doorgaan. "Precies op een moment dat er weer heel veel kan. Op die manier kunnen bezoekers het gebied rondom het Binnenhof niet alleen in een spectaculair en ander licht ervaren, maar ook genieten van al het andere dat Den Haag te bieden heeft: een hapje, drankje, museumbezoek en wellicht een overnachting in de stad.”

The Hague HighLights is een initiatief van bureau Spinner & Langkous en van cultureel organisatiebureau LUSTR en wordt mede mogelijk gemaakt door Gemeente Den Haag, Stichting Museumkwartier Den Haag, Haags Historisch Museum en de Raad van State.
Trefwoorden: evenement, citymarketing, Den Haag, DMO, cultuur, beleving

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...