Geplaatst op: 25-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Rooi Pannen brengt vrijetijdsopleidingen samen op campus

Rooi Pannen brengt vrijetijdsopleidingen samen op campus

De vrijetijdsopleidingen van de Brabantse MBO-opleiding De Rooi Pannen zitten eindelijk samen op 1 campus. In het nieuwe gebouw aan de Tilburgse Ringbaan-West zijn Mbo Toerisme & Recreatie en Mbo Marketing & Evenementen onder een dak samengebracht. "Het is een prachtige etalage van ons praktijkonderwijs,” vertelt Joris Karman, directeur van de twee onderwijsafdelingen. 

De scholengemeenschap investeerde in totaal tien miljoen euro in de verbouwing van het gebouw waarin wordt opgeleid voor sectoren die hard zijn getroffen door corona. De Rooi Pannen heeft ook vrijetijdsopleidingen in Breda en Tilburg. In Breda zit de opleiding in een oude kazerne waar in het eigen hotel prachtige themakamers zijn gerealiseerd. 

Geen onderwijsgebouw

"Een onderwijsgebouw dat geen onderwijsgebouw is, is wat het nieuwe gebouw moest worden,” vertelt Karman. "Het is gebouwd op onze missie: elke student leren het beste uit zichzelf te halen. Met een podcaststudio, foto-/filmstudio met green screen, front office, vliegtuig, backstage en meer prikkelt het gebouw om die visie te realiseren.” Kees van Strien, voorzitter van het college van bestuur, vult aan: "Deze praktijkfaciliteiten van Mbo Toerisme & Recreatie en Mbo Marketing & Evenementen zijn goed zichtbaar vanaf Ringbaan-West. We willen aan de buitenwereld laten zien dat ons praktijkonderwijs meer is dan alleen horeca en een winkelcentrum.”

RooiPannen

Mbo’ers zijn hard nodig

Voor de officiële opening van het nieuwe gebouw op woensdag 23 februari werd Fons Jurgens, algemeen directeur van de Efteling, ingeschakeld om het lintje door te knippen. "De samenwerking met mbo-scholen als De Rooi Pannen is erg belangrijk voor de Efteling,” vertelt hij. "We hebben mbo’ers zeker in de toekomst hard nodig. Dit mooie praktijkgebouw helpt daarbij en geeft vleugels aan het onderwijs hier. De ambitie van De Rooi Pannen om de beste te zijn in praktijkgerichtheid spreekt ons erg aan." De focus op leren in de praktijk was ook tijdens de opening te zien, waarbij studenten rondleidingen gaven, hapjes serveerden en een show uitvoerden waarin onder anderen dansers, sporters, stewardessen, musici en marketeers een rol hadden.

RooiPannen
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, horeca, dagrecreatie, verblijfsrecreatie, reisbranche

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.