Geplaatst op: 25-02-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

LEKKER Anders Booster van Marketing Oost

 LEKKER Anders Booster van Marketing Oost

Nu het inkomend toerisme uit met name de buurlanden weer op gang komt, is het voor ondernemers zaak daarvoor klaar te staan. Marketing Oost heeft daarvoor de gratis LEKKER Anders Booster ontwikkeld.

Deelnemers ontvangen 15 dagen lang dagelijks een korte video (paar minuten) van Duitsland-marketingexpert Anouk Ellen Susan. Daarin komen o.a. taal, cultuur, marketing en de customer journey van de Duitse gast aan bod. Anouk geeft inspiratie en praktische tips, waarmee je als ondernemer direct aan de slag kunt. Aanmelden kan via: https://anoukellensusan.teachable.com/p/de-lekker-anders-booster

Das Andere Holland

De Booster maakt onderdeel uit van de campagne Das Andere Holland waarmee Gelderland en Overijssel samen consumenten in de Duitse grensregio’s Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen willen verleiden tot een bezoek aan de regio. 

Das Andere Holland bestaat uit online en offline campagnes. Daarnaast worden partners over de grens onder de aandacht gebracht. Ook zijn er relevante factsheets, en trainingen in de vorm van e-learnings. 

Ondernemers kunnen zich aansluiten door partner te worden van het Interreg-programma Das Andere Holland. Ze ontvangen dan een eigen bedrijfspagina en liften mee bij pers- en influencerreizen en campagnes. Als opstapje kunnen ze gratis kennismaken en hun kennis opfrissen door deel te nemen aan de ‘LEKKER Anders Booster’.


Link: https://www.marketingoost.nl/dasandereholland/
Trefwoorden: marketing, dmo's, toerisme, Duitsland, Gelderland, Overijssel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies