Roompot zet stappen in media en entertainment
Koos beleeft avonturen in 3D animatieserie
Koos in animatieserie. Foto: Roompot
Roompot zet de eerste serieuze stappen in het toevoegen van media en entertainment. Voor het eerst krijgt de mascotte van een Nederlands vakantiepark een eigen animatiereeks. De jongste gasten van Roompot kunnen namelijk sinds vandaag de eerste aflevering van de 3D-animatiereeks van mascotte Koos bekijken.
De reeks bestaat uit verschillende animatievideo’s die elk twee tot drie minuten duren. Dit is net lang genoeg om alle kinderen te boeien, maar ook voldoende kort om de allerjongste fans tot aan het einde van de aflevering in het verhaal te kunnen meenemen.
Marketing: publiek thuis boeien
Het entertainmentteam van Roompot gaat ervan uit dat de meeste kinderen de avonturen van Koos thuis zullen bekijken en beleven. De reeks staat daarom op YouTube. Uit ervaring en onderzoek weet het team dat Koos na de vakantie vaak mee naar huis gaat in de vorm van een knuffel. Vorig jaar lanceerde Roompot ook een gethematiseerd digitaal animatieaanbod voor zijn gasten thuis.
Voor een internationaal publiek
In de eerste aflevering neemt superheld Koos de kinderen mee in zijn zoektocht naar een vermiste kat. Beeld en geluid nemen de kinderen mee in het verhaal, maar net als op de parken spreekt Koos niet. Hiermee is de animatiereeks ook onmiddellijk geschikt voor een internationaal publiek.
Stap in entertainmentaanbod
Voor de creatie van deze reeks doet Roompot beroep op erkende professionals uit de animatiewereld. De reeks is het volgende hoofdstuk dat Roompot breit aan het nieuwe leisure- & entertainmentaanbod dat het bedrijf vorig jaar lanceerde. Het trapte toen het zomerseizoen af met meer dan 100 nieuwe en unieke activiteiten op de parken. Enkele weken later lanceerde het een nieuw digitaal streamingaanbod met activiteiten en stelde het de nieuwe look van mascotte Koos voor.
Topics:Leisure, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: vakantiepark, entertainment, animatie, strategie, marketing