Geplaatst op: 02-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Roompot zet stappen in media en entertainment

Koos beleeft avonturen in 3D animatieserie

Roompot zet stappen in media en entertainment
Koos in animatieserie. Foto: Roompot
Roompot zet de eerste serieuze stappen in het toevoegen van media en entertainment. Voor het eerst krijgt de mascotte van een Nederlands vakantiepark een eigen animatiereeks. De jongste gasten van Roompot kunnen namelijk sinds vandaag de eerste aflevering van de 3D-animatiereeks van mascotte Koos bekijken. 

De reeks bestaat uit verschillende animatievideo’s die elk twee tot drie minuten duren. Dit is net lang genoeg om alle kinderen te boeien, maar ook voldoende kort om de allerjongste fans tot aan het einde van de aflevering in het verhaal te kunnen meenemen.



Marketing: publiek thuis boeien

Het entertainmentteam van Roompot gaat ervan uit dat de meeste kinderen de avonturen van Koos thuis zullen bekijken en beleven. De reeks staat daarom op YouTube. Uit ervaring en onderzoek weet het team dat Koos na de vakantie vaak mee naar huis gaat in de vorm van een knuffel. Vorig jaar lanceerde Roompot ook een gethematiseerd digitaal animatieaanbod voor zijn gasten thuis.

Voor een internationaal publiek

In de eerste aflevering neemt superheld Koos de kinderen mee in zijn zoektocht naar een vermiste kat. Beeld en geluid nemen de kinderen mee in het verhaal, maar net als op de parken spreekt Koos niet. Hiermee is de animatiereeks ook onmiddellijk geschikt voor een internationaal publiek.

Stap in entertainmentaanbod

Voor de creatie van deze reeks doet Roompot beroep op erkende professionals uit de animatiewereld. De reeks is het volgende hoofdstuk dat Roompot breit aan het nieuwe leisure- & entertainmentaanbod dat het bedrijf vorig jaar lanceerde. Het trapte toen het zomerseizoen af met meer dan 100 nieuwe en unieke activiteiten op de parken. Enkele weken later lanceerde het een nieuw digitaal streamingaanbod met activiteiten en stelde het de nieuwe look van mascotte Koos voor.
Trefwoorden: vakantiepark, entertainment, animatie, strategie, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...