Geplaatst op: 10-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Start collectieve marketing Grebbelinie

RBT Heuvelrug & Vallei achter regiomarketing gebied Grebbelinie

Start collectieve marketing Grebbelinie
Impressie van de Grebbelinie. Foto: RBT Heuvelrug & Vallei

RBT Heuvelrug & Vallei start dit voorjaar met de collectieve promotie van het gebied Grebbelinie. De campagne begint met Pasen, tegelijk met de start van het nieuwe toeristische seizoen. De marketingorganisatie houdt een informatiebijeenkomst op 7 april voor ondernemers.

Mede dankzij een subsidie vanuit het LEADER-programma van de Europese Unie, met steun van de provincie Utrecht en de gemeentes Amersfoort, Leusden, Renswoude, Veenendaal en Woudenberg is afgelopen tijd achter de schermen hard gewerkt om de marketing van de Grebbelinie voor te bereiden.

"Gezamenlijke promotie ontbrak nog"

Kees Haalboom van de Grebbelounge op het Fort aan de Buursteeg is één van de ondernemers die vanaf het begin betrokken is bij het initiatief. Hij is enthousiast over de kansen: "De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in de cultuurhistorische waarde, evenementen, arrangementen en andere activiteiten. Maar de gezamenlijke promotie ontbrak nog. Daarom ben ik blij met het initiatief van het RBT om zoveel mogelijk partijen die mee willen doen bij elkaar te brengen.”

Dat laatste onderstreept Karel van Dijk van recreatiepark De Lucht (Renswoude), oud-voorzitter van de vereniging Recreatieondernemers Grebbelinie en bestuurslid van het Grebbelinie Bezoekerscentrum. "De Grebbelinie is misschien wel de meest tot de verbeelding sprekende waterlinie van ons land, maar nog een onontdekte parel. Met een gezamenlijke aanpak kunnen we bewoners, dagjesmensen en vakantiegangers laten weten hoe mooi de Grebbelinie is en wat je er allemaal kunt beleven. Mooi dat we nu van start gaan, want zeker na corona kunnen veel recreatieondernemers wel een extra steuntje in de rug gebruiken.”

"Nieuwe toeristische strategie voor de regio"

RBT-directeur Michiel van der Schaaf is initiatiefnemer van het project. Volgens hem past de collectieve marketing van de Grebbelinie in de nieuwe toeristische strategie van de regio. "Vooral door bewonersgroei en een toenemende behoefte aan buitenrecreatie neemt het bezoek aan de Utrechtse Heuvelrug komende jaren verder toe. We kunnen daarbij kwetsbare plekken beschermen door recreatiepubliek te leiden naar plaatsen die ruimte bieden. Door zijn ligging aan de rand van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug is de Gelderse Vallei een gebied dat ruimte biedt. Als we het Grebbelinie-verhaal als totaal onder de aandacht van bewoners en bezoekers brengen, kan recreatie en toerisme op een goede manier bijdragen aan werkgelegenheid, voorzieningen en leefbaarheid in de dorpen van de Gelderse Vallei. Onder meer als aanjager van cruciale functies zoals winkels, horeca en cultuur.”

7 april informatiebijeenkomst

Voorafgaand aan de officiële opening van het toeristisch seizoen 2022 organiseert RBT Heuvelrug & Vallei op donderdagmiddag 7 april 2022 om 15.00 uur in Stadsmuseum Rhenen een informatiebijeenkomst. Partijen die interesse hebben in deelname kunnen zich aanmelden via het mailadres samenwerkenloont@hv-marketing.nl.
Trefwoorden: DMO, Grebbelinie, Utrecht

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.
12/11/24
Handboek voor helden
Ede Marketing heeft een activiteitenboek gelanceerd speciaal bedoeld voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Kinderen ontdekken met fascinerende verhalen, puzzels en uitdagende opdrachten de militaire geschiedenis van Ede.
12/11/24
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
12/11/24
Exclusief voor leden
Prima derde kwartaal voor Nederlandse logiesaccommodaties
In het derde kwartaal van 2024 hebben Nederlandse logiesaccommodaties zowel meer gasten als overnachtingen gerealiseerd, vergeleken met dezelfde periode in 2023 en 2019. Dat blijkt uit de nieuwste gegevens uit de Statistiek Logiesaccommodaties van het CBS.

||| Agenda |||

12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...
22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...