Geplaatst op: 10-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Start collectieve marketing Grebbelinie

RBT Heuvelrug & Vallei achter regiomarketing gebied Grebbelinie

Start collectieve marketing Grebbelinie
Impressie van de Grebbelinie. Foto: RBT Heuvelrug & Vallei

RBT Heuvelrug & Vallei start dit voorjaar met de collectieve promotie van het gebied Grebbelinie. De campagne begint met Pasen, tegelijk met de start van het nieuwe toeristische seizoen. De marketingorganisatie houdt een informatiebijeenkomst op 7 april voor ondernemers.

Mede dankzij een subsidie vanuit het LEADER-programma van de Europese Unie, met steun van de provincie Utrecht en de gemeentes Amersfoort, Leusden, Renswoude, Veenendaal en Woudenberg is afgelopen tijd achter de schermen hard gewerkt om de marketing van de Grebbelinie voor te bereiden.

"Gezamenlijke promotie ontbrak nog"

Kees Haalboom van de Grebbelounge op het Fort aan de Buursteeg is één van de ondernemers die vanaf het begin betrokken is bij het initiatief. Hij is enthousiast over de kansen: "De afgelopen jaren is er veel geïnvesteerd in de cultuurhistorische waarde, evenementen, arrangementen en andere activiteiten. Maar de gezamenlijke promotie ontbrak nog. Daarom ben ik blij met het initiatief van het RBT om zoveel mogelijk partijen die mee willen doen bij elkaar te brengen.”

Dat laatste onderstreept Karel van Dijk van recreatiepark De Lucht (Renswoude), oud-voorzitter van de vereniging Recreatieondernemers Grebbelinie en bestuurslid van het Grebbelinie Bezoekerscentrum. "De Grebbelinie is misschien wel de meest tot de verbeelding sprekende waterlinie van ons land, maar nog een onontdekte parel. Met een gezamenlijke aanpak kunnen we bewoners, dagjesmensen en vakantiegangers laten weten hoe mooi de Grebbelinie is en wat je er allemaal kunt beleven. Mooi dat we nu van start gaan, want zeker na corona kunnen veel recreatieondernemers wel een extra steuntje in de rug gebruiken.”

"Nieuwe toeristische strategie voor de regio"

RBT-directeur Michiel van der Schaaf is initiatiefnemer van het project. Volgens hem past de collectieve marketing van de Grebbelinie in de nieuwe toeristische strategie van de regio. "Vooral door bewonersgroei en een toenemende behoefte aan buitenrecreatie neemt het bezoek aan de Utrechtse Heuvelrug komende jaren verder toe. We kunnen daarbij kwetsbare plekken beschermen door recreatiepubliek te leiden naar plaatsen die ruimte bieden. Door zijn ligging aan de rand van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug is de Gelderse Vallei een gebied dat ruimte biedt. Als we het Grebbelinie-verhaal als totaal onder de aandacht van bewoners en bezoekers brengen, kan recreatie en toerisme op een goede manier bijdragen aan werkgelegenheid, voorzieningen en leefbaarheid in de dorpen van de Gelderse Vallei. Onder meer als aanjager van cruciale functies zoals winkels, horeca en cultuur.”

7 april informatiebijeenkomst

Voorafgaand aan de officiële opening van het toeristisch seizoen 2022 organiseert RBT Heuvelrug & Vallei op donderdagmiddag 7 april 2022 om 15.00 uur in Stadsmuseum Rhenen een informatiebijeenkomst. Partijen die interesse hebben in deelname kunnen zich aanmelden via het mailadres samenwerkenloont@hv-marketing.nl.
Trefwoorden: DMO, Grebbelinie, Utrecht

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.