Geplaatst op: 10-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Weert Marketing staat op

Weert Marketing staat op
Het logo van Weert Marketing.
'Weert Marketing' heet de nieuwe Weerter citymarketing-organisatie. Tijdens een feestelijke kick-off maakte wethouder Tessa Geelen woensdag 9 maart het bestuur, de naam en het logo van de nieuwe organisatie bekend. Weert Marketing gaat samen met inwoners, partners en ondernemers bouwen aan het merk Weert.

Tijdens de kick-off werden de nieuwe bestuursleden van de stichting Weert Marketing gepresenteerd. Cindy Ras is bestuursvoorzitter. Zij wordt voorgedragen aan het college en daarna volgt de officiële benoeming. De overige bestuursleden zijn Lide Chung, Jos Coumans, Adri Gakeer en Dick Voets. De plek voor de kunst- en cultuursector is nog vacant. Ook een onafhankelijke penningmeester wordt nog gezocht.

Van centrum tot buitengebied

Het bestuur gaat samen met een enthousiast team aan  de slag om Weert op de kaart te zetten. Wethouder Tessa Geelen haalt het belang van citymarketing aan: "Weert heeft op allerlei vlakken veel te bieden voor inwoners, bezoekers en bedrijven; zowel in onze binnenstad, als in de wijken, vijf dorpen en het buitengebied. Met een nieuwe aanpak rondom citymarketing maken we onze sterke punten zichtbaar. We zetten in op één duidelijk verhaal naar buiten, zodat meer mensen kiezen voor Weert, nu en in de toekomst.”

Logo vangt identiteit

Tijdens de bijeenkomst gaf Tessa Geelen het logo voor citymarketing in Weert in ‘bruikleen’ aan het nieuwe bestuur. Het nieuwe logo en de verdere huisstijl zijn een vertaling van de identiteit van Weert en passen binnen de in april vorig jaar vastgestelde strategische visie ‘Bouwen aan Weert 2030 - Verwonder je in de groene thuishaven Weert’. Vier kernbegrippen ‘hartelijk, teamspeler, ontdekken en waarderen’ gaan in de marketing van Weert een grote rol spelen. Geelen: "Samen met een gespecialiseerd marketingbureau (bureau Respons, red.) zijn er diverse interviews, werksessies en brainstormbijeenkomsten gehouden met stakeholders om de identiteit van Weert in beeld en woord te vangen”.

Trefwoorden: DMO, citymarketing, regiomarketing

CELTH



||| Nieuws |||

12/12/25
KLM wil dat vliegbelasting wordt geïnvesteerd in SAF
KLM steunt de oproep van het vandaag verschenen Wennink-rapport dat gericht is op het sterker maken van de Nederlandse economie in de komende tien jaar, ‘De route naar toekomstige welvaart’ dat de overheid investeert in een nationaal SAF-fonds. KLM ziet het als kans om meer duurzaam vliegen mogelijk te maken. Het vraagt zelfs om de opbrengsten van de vliegbelasting te investeren in SAF.
12/12/25
Exclusief voor leden
Eerste Corendon Courage Awards uitgereikt
Touroperator Corendon heeft op 11 december tijdens MASTERS EXPO de winnaars van de allereerste Corendon Courage Awards bekendgemaakt. Met deze nieuwe prijzen geeft Corendon een podium aan vijf bijzondere persoonlijkheden die uitblinken in moed en daadkracht in de categorieën Creative Artist, Sports, Fearless Founder, Impact Hero en de Oeuvre Award.
12/12/25
Exclusief voor leden
Zuidwestoever Sloterplas bij Meervaart wordt culturele hotspot
De gemeente Amsterdam zet een grote stap in de vernieuwing van het gebied bij theater Meervaart. Het huidige theatergebouw maakt plaats voor een moderne versie aan de zuidwestoever van de Sloterplas. Het plan moet van het gebied een bruisende culturele ontmoetingsplek maken.
12/12/25
Overnachten in All you need is love caravan
De originele caravan waarmee Robert ten Brink jarenlang geliefden verraste in het populaire tv-programma All You Need Is Love is vanaf vandaag te boeken voor een bijzondere overnachtingplek. De caravan wordt exclusief aangeboden via Vipio, het boekingsplatform voor bijzondere accommodaties.
11/12/25
Recreatie Verkiezingen 2025 voor Eugénie Touwen, Nienke Knuppe en Beerze Bulten
De winnaars van de Recreatie Verkiezingen 2025 zijn bekend. Tijdens de Dag van de Recreatie werden op 10 december de prijzen uitgereikt aan Eugénie Touwen (Medewerker van het Jaar), Nienke Knuppe (Beste Praktijkopleider) en Beerze Bulten (Beste Leerbedrijf).
11/12/25
Exclusief voor leden
Startsein beplanting recreatiegebied Bonnenpolder
Met een feestelijke starthandeling is op 5 december officieel het startsein gegeven voor de realisatie van het nieuwe natuurgebied in de Bonnenpolder in Hoek van Holland. Een mooi project voor het vakgebied omdat het ook de recreatiedruk verlicht.
11/12/25
Exclusief voor leden
Landal: grote gezelschappen boeken tijdens kertstvakantie
Landal ziet een duidelijke groei in boekingen rondom de kerstdagen, vooral onder grotere gezelschappen en multigeneratiefamilies met de hond.
11/12/25
Kasteel de Haar opent grootste openluchtbioscoop
Voor het vierde jaar op rij staat in het park van Kasteel de Haar het lichtspektakel “De Lumineuze Nachten” door. Het park wordt ’s avonds omgetoverd tot de grootste openluchtbioscoop van Nederland.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...