Geplaatst op: 10-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Weert Marketing staat op

Weert Marketing staat op
Het logo van Weert Marketing.
'Weert Marketing' heet de nieuwe Weerter citymarketing-organisatie. Tijdens een feestelijke kick-off maakte wethouder Tessa Geelen woensdag 9 maart het bestuur, de naam en het logo van de nieuwe organisatie bekend. Weert Marketing gaat samen met inwoners, partners en ondernemers bouwen aan het merk Weert.

Tijdens de kick-off werden de nieuwe bestuursleden van de stichting Weert Marketing gepresenteerd. Cindy Ras is bestuursvoorzitter. Zij wordt voorgedragen aan het college en daarna volgt de officiële benoeming. De overige bestuursleden zijn Lide Chung, Jos Coumans, Adri Gakeer en Dick Voets. De plek voor de kunst- en cultuursector is nog vacant. Ook een onafhankelijke penningmeester wordt nog gezocht.

Van centrum tot buitengebied

Het bestuur gaat samen met een enthousiast team aan  de slag om Weert op de kaart te zetten. Wethouder Tessa Geelen haalt het belang van citymarketing aan: "Weert heeft op allerlei vlakken veel te bieden voor inwoners, bezoekers en bedrijven; zowel in onze binnenstad, als in de wijken, vijf dorpen en het buitengebied. Met een nieuwe aanpak rondom citymarketing maken we onze sterke punten zichtbaar. We zetten in op één duidelijk verhaal naar buiten, zodat meer mensen kiezen voor Weert, nu en in de toekomst.”

Logo vangt identiteit

Tijdens de bijeenkomst gaf Tessa Geelen het logo voor citymarketing in Weert in ‘bruikleen’ aan het nieuwe bestuur. Het nieuwe logo en de verdere huisstijl zijn een vertaling van de identiteit van Weert en passen binnen de in april vorig jaar vastgestelde strategische visie ‘Bouwen aan Weert 2030 - Verwonder je in de groene thuishaven Weert’. Vier kernbegrippen ‘hartelijk, teamspeler, ontdekken en waarderen’ gaan in de marketing van Weert een grote rol spelen. Geelen: "Samen met een gespecialiseerd marketingbureau (bureau Respons, red.) zijn er diverse interviews, werksessies en brainstormbijeenkomsten gehouden met stakeholders om de identiteit van Weert in beeld en woord te vangen”.

Trefwoorden: DMO, citymarketing, regiomarketing

CELTH



||| Nieuws |||

16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
16/12/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs start in 2026 met circulaire standbouw
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...