Geplaatst op: 17-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Het mag wat meer kosten in vakantieparken

Het mag wat meer kosten in vakantieparken
Omzetstijging mede door keus voor meer luxe. Foto: BungalowSpecials.

Bungalowparken in Europa zijn ook dit jaar booming business, zo blijkt uit data van boekingsplatform BungalowSpecials. De omzet uit boekingen voor Europa ligt op dit moment 93% hoger dan in 2019.

Op dit moment ligt het aantal boekingen voor heel 2022 52% hoger dan het aantal gedaan tot hetzelfde moment in 2021. In vergelijking met pre-coronajaar 2019 bedraagt de stijging 61%.

Verklaring omzetstijging

Dat de omzetstijging hoger ligt dan het aantal boekingen, heeft te maken met het feit dat de consument steeds vaker kiest voor grotere woningen met meer luxe, of dat men kiest voor een langer verblijf.

Voor het voorjaar is ook een trend in Nederland te zien van meer boekingen bij vakantieparken. De lockdown zat de bungalowaanbieders dwars afgelopen jaar. Voor de afgelopen voorjaarsvakantie is 57% meer bungalows geboekt ten opzichte van 2021. Er zijn wel verschuivingen te zien ten opzichte van afgelopen jaar.

Opvallend: het aandeel koppels (2 volwassenen) is gehalveerd. Vorig jaar bedroeg het aandeel koppels 30% van de boekingen, nu is dat 16%. Toen was er ook sprake van een harde lockdown. 

Zes personen

De meest populaire huizen bleken die van zes personen. Daar gaat 40% van de boekingen naartoe. 34% van de boekers huurde een huisje voor vier personen. 
Trefwoorden: bungalow, vakantiepark, boeking

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.