Geplaatst op: 18-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Natuur- en Boerpaviljoen van Albert Heijn op Floriade

Natuur- en Boerpaviljoen van Albert Heijn op Floriade
Foto: Hans Bakker, algemeen directeur Floriade Expo 2022 en Marit van Egmond, ceo Albert Heijn. Foto: Floriade Expo 2022.

Wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022 opent op 14 april. Dit jaar is Albert Heijn officiële partner van Floriade. Albert Heijn heeft op het Floriade Park een Beter voor Natuur & Boer-paviljoen waar bezoekers kennismaken met het Beter voor Natuur & Boer-programma van Albert Heijn. 

Albert Heijn wil beter eten bereikbaar maken voor iedereen en doet dat met vaste boeren, telers en leveranciers, nationaal en internationaal en nu ook met Floriade.

Van Egmond: "Verduurzamen van onze voedselketen"

Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn: "Met het Beter voor Natuur & Boer-programma heeft Albert Heijn een directe en unieke samenwerking met Nederlandse boeren en telers. Samen investeren we in smaak, kwaliteit, innovatie, dierenwelzijn, klimaat en biodiversiteit, vaak al generaties lang. Zo werken we samen aan het verduurzamen van onze voedselketen. De basis is een gezonde prijs voor elke boer en teler, in elk seizoen. Nu en in de toekomst. Zo laten we samen de aarde beter achter. "Ik ben hier trots op en vind het fantastisch dat bezoekers van Floriade in ons Beter voor Natuur & Boer-paviljoen met onze telers en boeren in contact kunnen komen. Zo kan iedereen zien waar de verse producten van Albert Heijn vandaan komen. Boeren en telers - waar wij vaak al jaren mee samenwerken - vertellen over hoe zij werken aan een duurzame toekomst." 

Hans Bakker, algemeen directeur van Floriade: "Het is mooi dat Albert Heijn official partner is van onze wereldtuinbouwtentoonstelling. Floriade inspireert je om groener, gezonder en bewuster te leven. Op de Expo laten we voorbeelden zien die je daarbij helpen. Samen met Albert Heijn brengen we duurzaamheid en biodiversiteit in verschillende vormen heel informatief onder de aandacht van het publiek.” 

De samenwerking plaatst ons subthema "Feeding the City” in de schijnwerpers. Op Floriade is Albert Heijn als partner van de Floriade aanwezig in The Green House met een eigen paviljoen.

Groene innovaties

Meer dan 400 (inter)nationale deelnemers presenteren bij de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade hun nieuwste groene innovaties, oplossingen en toepassingen; van hypermoderne zonnedakpannen, verticale geveltuinen tot een circulaire en duurzame teelt met gebruik van drones en robots. Eens in de tien jaar komen alle groene grootheden bijeen voor de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade. Bezoekers ontdekken de impact van ‘groen’ die bijdraagt aan een gezonder, gelukkiger en duurzamer leven van mensen thuis, buiten en op kantoor. 

Floriade Park

Los van alle inspirerende snufjes en innovaties kunnen bezoekers ook gewoon genieten van al de natuurlijke pracht en praal in het Floriade park. Ze kunnen een reis maken langs de vele in-bloei-staande tuinen, het inspirerende arboretum en smullen van verrassende groene gerechten of jezelf onderdompelen in het uitgebreide kunst- en cultuurprogramma. Er is voor ieder wat wils. Kinderen kunnen op expeditie, ouders op proeverij en ondernemers kunnen hun biologisch-afbreekbare kaartjes uitwisselen en de basis leggen voor vruchtbare samenwerkingen.
Trefwoorden: Floriade, evenement, paviljoen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Wie wonnen de Columbus Travel Awards?
Op 2 december zijn de jaarlijkse Columbus Travel Awards uitgereikt aan organisaties en personen die zich inzetten voor een betere wereld voor reizigers én de lokale bevolking. Winnaars zijn Koning Aap & Shoestring, Stippl, hetkanWEL en Noorwegen.
03/12/24
Vakantiehuisjes steeds vaker duurzaam gerenoveerd
Steeds meer vakantiehuisjes worden op een duurzame manier gerenoveerd en hebben daardoor minder negatieve impact op het milieu.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.