Geplaatst op: 18-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Reisprogramma Floortje Dessing trekt 1,4 miljoen kijkers

Reisprogramma Floortje Dessing trekt 1,4 miljoen kijkers
Volgende aflevering, Floortje Dessing (r) gaat naar Argentinië. Foto: BNNVARA

Iedereen haalt weer opgelucht adem dat reizen weer mogelijk is. Kijken naar reizen is ook populair. Gisteravond werd de eerste aflevering uitgezonden van reisprogramma ‘Floortje Naar Het Einde Van De Wereld’ en dat trok 1,4 miljoen kijkers.

Dessing kon daarmee niet de nummer 1 van die dag verslaan, het NOS journaal van 20.00 trok 400.000 kijkers meer.

Wonen in een earthship van gerecyclede materialen in Belize (aflevering 1), een duikschool runnen op een volstrekt onbekend eilandje in de Indische oceaan of onderdeel worden van de Masai-gemeenschap in Kenia. Velen fantaseren erover, maar slechts een enkeling neemt de stap echt. In ‘Floortje Naar Het Einde Van De Wereld’ bezoekt Floortje Dessing mensen die het roer radicaal hebben omgegooid voor een bestaan buiten de gebaande paden. Floortje brengt een aantal dagen met hen door om te kijken hoe het leven hen vergaat op zo’n geïsoleerde plek. Wat heeft ze gemotiveerd om deze keuze te maken? Welke levenslessen heeft het ze geleerd?

Floortje: "Dit was een ingewikkeld seizoen om te maken vanwege de reisrestricties door COVID, maar ik ben ongelofelijk blij dat het gelukt is. Het voelde bijzonder om er weer op uit te gaan en mensen in alle uithoeken te ontmoeten. Het is fascinerend om te zien hoe zij omgaan met dingen als thuisscholing en nadenken over eigen voorzieningen. Dat zijn zaken die wij in tijden van COVID verplicht moesten aanleren, maar voor hen heel normaal zijn. Dat maakt het ook zo boeiend om met deze mensen in gesprek te gaan en te zien hoe ze leven."

Aflevering 2: Argentinië 

In de volgende aflevering bezoekt Floortje in Argentinië een bijzondere Amerikaanse familie die op de uitgestrekte vlaktes van Noord-Patagonië woont. Pater familias is de 74-jarige Ashley. Veertig jaar geleden verloor hij zijn hart aan deze verlaten uithoek en kocht hij een oude estancia midden in de natuur. De bewoonde wereld is slechts per paard bereikbaar in een tocht van zo’n vier uur. Floortje bezoekt Ashley en zijn vriendin Jennifer op deze adembenemende plek aan de voet van het Andesgebergte.
Trefwoorden: reizen, tv, televisie

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     





       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    08/01/25
    Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
    Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
    25/12/24
    Op weg naar 2025
    Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
    16/12/24
    HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
    Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
    16/12/24
    Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
    De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
    16/12/24
    Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
    Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
    11/12/24
    Weer award voor Dark Sky Terschelling
    De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
    06/12/24
    Exclusief voor leden
    Great Stay App neemt The Digital Concierge over
    Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
    06/12/24
    Exclusief voor leden
    Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
    Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

    ||| Agenda |||

    Momenteel geen berichten aanwezig.