Geplaatst op: 21-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Reclamecampagne Floriade Kom genieten van Het Groene Leven

Thema Growing Green Cities is vertaald naar Het Groene Leven (+video)

Reclamecampagne Floriade Kom genieten van Het Groene Leven
Logo Floriade Expo 2022.

Met drie hoofdletters erin, dat is de slogan van de reclamecampagne van Floriade Expo. Op 13 april opent de Koning de wereldtuinbouwtentoonstelling. Almere is dan een half jaar lang het podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar in Nederland gehouden wordt.  Hoe is de campagneboodschap vertaald? Van strategie naar uitvoering.

Het is een tijdelijke Expo met een doelstelling van 2 miljoen bezoekers. Floriade is er klaar voor, meldt de organisatie. De campagne om het publiek warm te maken voor een bezoek gaat vandaag 21 maart van start. Vanavond is de commercial op een groot aantal televisiezenders te zien.

Thema: Growing Green Cities

De Expo is een platform waar verschillende partijen, nationale en internationale deelnemers en partners hun bijdrage presenteren aan de bezoeker. Ieder laat op eigen wijze zien hoe zij bijdragen aan het thema van deze Floriade: Growing Green Cities. Zo wordt de bezoeker geïnformeerd en geïnspireerd door innovatieve oplossingen waarin de Nederlandse Tuinbouw een belangrijke rol speelt.

Campagne strategie

De rol van de Expo als platform is doorvertaald in de marketingcommunicatie- strategie. Met de campagne richt Floriade zich op een breed publiek en wordt de consument geprikkeld om in korte tijd top-of-mind te worden bij het plannen een dagje uit. Samen met creative agency Neew en creative production studio Postoffice Amsterdam is een een positieve en aspirationele campagne uitgewerkt in opvallende en onderscheidende uitingen. Almere vormt het decor van de campagne. Het ziet er zo uit:



Campagne gedachte: Het Groene Leven is een feest

‘Vergroenen’. Een woord dat we de afgelopen jaren veel hebben gehoord. Veel Nederlanders zien vergroenen als een lastige opgave: duur, een hele omschakeling qua levensstijl en vooral heel veel minderen. Floriade denkt hier echter anders over en laat Nederland zien dat een groene stad een feest is voor jong en oud.

In de Floriade campagne worden mensen geïnspireerd door te laten zien hoe mooi deze groene stad kan zijn. In de commercial wordt getoond dat het leven in een groene stad het goede leven is, ook wel: Het Groene Leven. Een leven vol gezondheid, comfort, geluk, energie en plezier. De bron van dit groene leven is Floriade. Hier zie je hoe dit leven werkelijkheid kan worden in onze steden en hoe je dit zelf kan waarmaken met inspirerende voorbeelden.

Floriade Expo 2022

Van 14 april tot en met 9 oktober 2022 is Almere hét podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022. De Nederlandse tuinbouw presenteert dan samen met nationale en internationale partners, innovaties en oplossingen voor duurzame en leefbare steden. Op het 60 hectare grote terrein staat het thema "Growing Green Cities” centraal. Het expoterrein ligt op korte reisafstand van Amsterdam en direct aan de A6 met uitzicht op de skyline van Almere.
Trefwoorden: Florriade, campagne

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.