Geplaatst op: 31-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Blijven Nederlanders in eigen land nu beperkingen voorbij zijn?

Blijven Nederlanders in eigen land nu beperkingen voorbij zijn?
48% van de Nederlandse hotelgasten heeft een voorkeur voor een verblijf in eigen land.

Een groot deel van hotelgasten (48%) en vakantiehuisliefhebbers (59%) heeft een voorkeur aan een vakantie in Nederland dit jaar. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van HotelSpecials en BungalowSpecials onder 4168 vakantiegangers. De invloed van de angst voor een coronabesmetting speelt een stevige rol in het wel of niet boeken van accommodaties.

Ondanks het feit dat reizen naar het buitenland weer toegankelijker is geworden, gaat de voorkeur van veel Nederlanders toch uit naar een vakantie in eigen land (48% HotelSpecials en 59% BungalowSpecials). De voorkeur voor een hotel of vakantiehuis blijft vrijwel onveranderd. Of de intentie wordt omgezet naar een boeking is nog niet duidelijk. Naast Nederland zijn ook Spanje, Duitsland en Italië populaire bestemmingen op dit moment.

Minder met vakantie

Tijdens de pandemie is 43% van de hotelgasten en 38% van de vakantiehuisgasten minder vaak met vakantie geweest. Beide groepen werden tegengehouden om een hotel te boeken, namelijk 61% van de hotelgasten en 57% van de liefhebbers van een vakantiehuis. Niet zo zeer vanwege besmettingsgevaar, maar simpelweg omdat de hotels gesloten waren. Van de gasten die naar een vakantiehuis gaan is dit 42,9%. 

Overige redenen voor het niet boeken van een hotel is de angst voor een annulering (25,8% onder hotelgasten en 28,2% onder vakantiehuisgasten) of een besmetting met het virus (28,8% onder hotelgasten en 28,9% vakantiehuisgasten).
Trefwoorden: vakantiepark, hotel, voorkeur, boeking, onderzoek

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.