Geplaatst op: 31-03-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Fors meer boekingen voor Nederlandse vakantieparken

Fors meer boekingen voor Nederlandse vakantieparken
Afbeelding van Pexels via Pixabay

Zowel boekingen als omzet voor Nederlandse vakantieparken liggen flink voor op vorig jaar. Dat blijkt uit de benchmark van Stratech die van veel recreatiebedrijven de boekingen verwerkt. 

De eerste drie maanden van 2022 liggen de boekingen 22% voor op dezelfde periode in 2021 en de omzet plust zelfs met 30%. Vooral het mooie weer in maart stuwde de boekingen in de laatste periode omhoog. Kamperen was flink populairder. In week 12 groeide het aantal kampeerreserveringen zelfs met 278%. Naast het mooiere weer dit jaar, was er vorig jaar nog veel dicht en dus bleven veel kampeerders thuis.

Pasen

Pasen ziet er voor de vakantieparken goed uit. Over het algemeen loopt de periode sterk voor ten opzichte van vorig jaar, met een verschil in omzet van 151,9% tegenover een verschil in reserveringen van 147,0%. Wat opvalt is dat veel vakantiegangers dit jaar extra vroeg hebben geboekt. Dat uit zich nu in wat achterblijvende boekingen. 

Verschillen tussen regio's en parken

Stratech ziet overigens duidelijke verschillen tussen de diverse regio’s. Parken aan de kust zien de boekingen nog steeds binnen komen, terwijl bij de parken die meer in het binnenland liggen de boekingen achterblijven. Ook is er een verschil tussen of een park voornamelijk bezocht wordt door Duitsers of door Nederlanders. "Altijd goed dus om jezelf te vergelijken met de markt, maar vooral om de data te combineren met de kennis over je eigen situatie”, stelt consultant Bertine Riezebos van Stratech. 

Link: https://www.stratech.nl/recreatie/nieuws/benchmark-update-terugblik-eerste-maanden-2022,-vooruitblik-pasen.html?utm_source=nritk&utm_medium=referral&utm_campaign=rcse&utm_content=benchmark-update-maart-2022
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, boekingen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.