Geplaatst op: 07-04-2022
Auteur: Marc Gerlings

Inkomend toerisme uit Duitsland stijgt weer snel

Inkomend toerisme uit Duitsland stijgt weer snel

Met de paasdagen voor de deur, start het toeristisch seizoen 2022 echt. Afgelopen twee jaar liep het inkomend toerisme een forse deuk op. Nu stijgt het aantal boekingen van buitenlandse toeristen en zeker het aandeel Duitse gasten veert op.

Dat is interessant voor de Nederlandse markt omdat de Duitsers vóór de pandemie de grootste groep bezoekers was. Uit data van vakantiehuizenplatform Belvilla blijkt de veerkracht.

Waar in 2021 ruim driekwart van de Nederlandse boekingen met het Paasweekend in eigen land was, is dat dit jaar nog maar 33%. Tijdens de Paasperiode kunnen we vooral toeristen uit Duitsland verwachten. 

Waar gaan Nederlanders heen met Pasen?

Bijna de helft (44%) van de Nederlandse vakantiegangers tijdens Pasen gaat dit jaar naar België. Nederland komt met 33% van de boekingen op nummer twee als Paasbestemming. Dit was vorig jaar nog 15%. De rest van de Nederlanders gaat dit jaar naar Duitsland (7%) en Denemarken (4%).

Paasvakanties

"Tijdens de Duitse en Belgische Paasvakantie kunnen we vooral Duitse toeristen verwachten in Nederland.” Aldus Hanita van der Meer, director PR & Communication van Belvilla by OYO. "52% van de boekingen naar Nederland is  in de paasperiode gemaakt door Duitsers. Dat is bijna drie keer zoveel als in 2021. Toen was het aantal boekingen van Duitsers naar Nederland 17,5%.” 

Vóór de pandemie?

3% van de boekingen tijdens de paasvakantie wordt gedaan door Belgen. In 2021 was dit minder dan 1%. Ter vergelijking: in de paasvakantie 2019, nog voor de pandemie, kwam 40% van de vakantiegangers in Nederland uit Duitsland, 20% kwam uit België, 27% uit Nederland.”
Trefwoorden: inkomend toerisme, Duitsland, België, corona, herstel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.