Geplaatst op: 08-04-2022
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met looping

Center Parcs beleeft primeur met eerste waterglijbaan met looping

Vandaag opende Center Parcs de eerste waterglijbaan met een looping in Nederland in het Brabantse Center Parcs De Kempervennen. Comedian Steven Brunswijk en presentator Jay-Jay Boske mochten als dynamisch duo de zogeheten Aqua Loop feestelijk inwijden in het bijzijn van influencers, pers, de burgemeester en wethouders en overige gasten. Samen met de Aqua Racer, een bandenglijbaan waar mensen in duo-vorm doorheen kunnen, is de Aqua Loop vanaf vandaag toegankelijk voor daredevils en glijbaanliefhebbers.

 

Om 12.00 uur vanmiddag gaf Steven Brunswijk het startschot, waarna Jay-Jay Boske als eerste durfal ‘over de kop’ ging in de Aqua Loop, onder het toeziend oog van alle toeschouwers. Ook Brunswijk zelf werd uitgedaagd tot een poging om de glijbaan uit te testen en maakte zijn debuut. "Deze snelheid voelde ik volledig in mijn lijf”, laat Boske weten. "Door de g-krachten ging ik als een speer. De adrenaline kick die daaruit volgde, zal ik niet snel vergeten. Echt een spectaculaire ervaring!” Gezamenlijk wijdden de mannen, die groot liefhebber zijn van glijbanen en van snelheid, ook de Aqua Racer in. 

Installatie van formaat

De ingang van de Aqua Loop bevindt zich in een starttoren op een hoogte van bijna 12 meter. Hierin nemen badgasten plaats op een plateau in een glazen buis, die door een lifequard wordt afgesloten. Onder diens toeziend oog wordt de baan geactiveerd, en klapt het plateau onder de voeten vandaan. Dankzij een vrije val van 10 meter, is het mogelijk om vaart te maken in de buis, van ongeveer 50 kilometer per uur. De g-krachten die dan tot stand komen, zorgen voor een lancering door de looping. In nog geen 20 seconden legt men de volledige afstand af in de ruim 80 meter lange glijbaan. Lager in de starttoren, op 9 meter hoogte, begint de AquaRacer bandenglijbaan. Hierin start een parcours van ruim 100 meter, dat men alleen of in duovorm af kan glijden. 

     

Innovaties in De Kempervennen

De twee nieuwe glijbanen zijn onderdeel van een omvangrijk innovatieprogramma in Center Parcs De Kempervennen, waarin 35 miljoen euro is geïnvesteerd. In 2021 is een start gemaakt met het vernieuwen van alle 739 cottages. Inmiddels zijn 600 cottages klaar. Ook wordt het park voorzien van nieuwe bewegwijzering en een nieuwe entree. Door innovaties op het gebied van het digitaliseren van de ‘customer journey’ wordt geleidelijk het hele proces van het boeken, voorbereiden en beleven van de vakantie nog makkelijker door een digitale interface. Met behulp van de Center Parcs-app kunnen gasten snel en eenvoudig activiteiten en services boeken, een tafeltje reserveren en hun weg op de parkplattegrond vinden. De reserveringen komen op een digitale armband te staan, waarmee zij ook het slot van de cottage en de kluisjes in de Aqua Mundo kunnen openen.

Trefwoorden: Waterglijbaan, looping, primeur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.