Geplaatst op: 12-04-2022
Auteur: Marc Gerlings

Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei bieden meerjarige agenda

Utrechtse Heuvelrug en Gelderse Vallei bieden meerjarige agenda
Michiel van der Schaaf presenteert de agenda. Foto: RBT Heuvelrug en Vallei.
Met een netwerkbijeenkomst waar een honderdtal relaties van Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug & Vallei op donderdag 7 april jl. bijeenkwamen, startte het toeristische seizoen. Een  herstart met veel nieuwe plannen na twee moeilijke jaren. 

Herstart na corona

"Nu corona eindelijk op zijn retour lijkt, is het van belang dat de recreatieve vraag zich zo snel en duurzaam mogelijk herstelt”, zegt Michiel van der Schaaf, directeur RBT Heuvelrug & Vallei. "Het begin van het nieuwe seizoen willen we daarom benutten als herstart. Samen met onze 600 aangesloten regiopartners starten we dit voorjaar onze marketingcampagnes en andere activiteiten weer op en tegelijkertijd ontwikkelen we plannen om te zorgen dat recreatie en toerisme ook op langere termijn blijven bijdragen aan werkgelegenheid, voorzieningen en sociale cohesie.” 

Na twee moeizame jaren door corona wil de recreatiesector weer op volle toeren draaien, zodat de gastvrijheidseconomie in de toekomst op een goede manier kan blijven bijdragen aan een fijne leefomgeving op de Heuvelrug.

Met ruim 11.000 banen en een grote en groeiende bijdrage aan vitale en leefbare dorpen en steden in de regio, is de recreatiesector van groot belang voor de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei. Recreatie en toerisme worden steeds belangrijker voor het in stand houden van winkels, horeca, cultuur en erfgoed.

Kennismaking met Rhenen

De deelnemers aan de netwerkbijeenkomst werden onder meer geïnformeerd over het nieuwe marketingprogramma rond de Grebbelinie, het benutten van hun partnership met RBT Heuvelrug & Vallei en het toeristisch aanbod van Rhenen. Hiervoor was er een rondleiding door Stadsmuseum Rhenen georganiseerd en kon men inschepen voor een rondvaart met Safarischip De Blauwe Bever. 

Het hoofprogramma in de Cunerakerk werd geopend door burgemeester Hans van der Pas van Rhenen, waarna directeur Maike Woldring vertelde over de aantrekkingskracht van het stadsmuseum en de kansen die het museumprogramma biedt voor toerisme in de komende jaren. Tot slot nam Michiel van der Schaaf de aanwezigen mee in de plannen van het RBT voor 2022 en de passage van La Vuelta Holanda in augustus.

Agenda Bestemming Heuvelrug

Voorafgaand aan de afsluitende netwerkborrel werd ook de Agenda Bestemming Heuvelrug 2022-2025 toegelicht als nieuwe strategie voor de gebiedsmarketing van de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei na corona. 

"Als we willen dat de gastvrijheidseconomie ook in de toekomst op een goede manier blijft bijdragen aan een fijne leefomgeving, dan moeten we nu koers bepalen”, lichtte RBT-directeur Van der Schaaf daar over toe. "Daarom hebben we met marktpartijen en overheden afgelopen periode gewerkt aan een meerjarige agenda. We willen daarmee enerzijds de recreatiesector laten herstellen en verder versterken, en anderzijds kwetsbare plekken beschermen.”

Meer informatie is te lezen op agenda2022-2025.opdeheuvelrug.nl.
Trefwoorden: Heuvelrug, vallei, toerisme, recreatie, beleid, agenda

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.