Geplaatst op: 26-04-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Zuid-Limburg ontdekken door de ogen van vijftien locals

Zuid-Limburg ontdekken door de ogen van vijftien locals

Visit Zuid-Limburg heeft in een oplage van maar liefst 110.000 exemplaren een nieuw toeristische magazine ‘Zuid-Limburg lonkt’ gepresenteerd. Dit nieuwe magazine neemt gasten en inwoners mee naar de vijftien grote verhalen van Zuid-Limburg. De verhalenvertellers zijn bevlogen bekende én minder bekende locals, waaronder Twan Huys, André Rieu, Marcia Luyten en Jack Vinders. 

Ook staat het magazine boordevol met tips, routes, evenementen en meer om op ontdekkingstocht mee door de regio te gaan. Helemaal in overeenstemming met de visie ‘Bestemming Zuid-Limburg 2030’ en daarmee in opdracht van alle Zuid-Limburgse gemeenten. De verhalen van de locals zijn ook in korte online video’s te zien.

Limburgse locals aan het woord

In het magazine ‘Zuid-Limburg lonkt’ treden vijftien Limburgers naar voren als ambassadeurs van Zuid-Limburg. Deze markante inwoners vertellen waarom zij geen genoeg kunnen krijgen van de regio en wat hen er zo fascineert. Ieder op basis van zijn of haar eigen passie en deskundigheid.

Zo vertelt André Rieu vol liefde over ‘zijn’ Zuid-Limburg met haar Bourgondische cultuur en Camille Oostwegel sr. waarom hij Zuid-Limburg ziet als bron van Europa. Edmond Staal van Het Limburgs Landschap en journalist Twan Huys praten met passie over de heuvels en dalen in het landschap. Pieter Caljé zoomt in op het Krijtland dat in zijn ogen het hart van de Zuid-Limburgse identiteit raakt. Leer meer over de vakwerkhuizen in het verhaal van Leon Einöther van Nonke Buusjke (Schinveld). Ook de bijzondere historie van Zuid-Limburg komt aan bod in de verhalen: Joep Orbons vertelt over de prehistorie met de vuursteen en bandkeramiekers en Karen Jeneson typeert met enthousiasme het Romeinse verleden. Marcia Luyten en Jack Vinders laten zien welke impact het mijnverleden had op de regio. 

En het Oorlogsverleden komt aan bod via Sebastiaan Vonk die zich al jaren in dit thema verdiept. Patricia en Erwin Lennarts vertellen waarom Zuid-Limburg de perfecte omgeving is voor een pelgrimage en bezinning. Natuurlijk mogen de verhalen over de bijzondere wijnen en andere producten van eigen bodem niet ontbreken in het magazine. Maurice Warnier (Vinteur) en Frank van Eerd (Bisschopsmolen) informeren de lezer hier gepassioneerd over.  Koen Savelkoul geeft zijn visie op de Limburgse architectuur en het nieuw elan. Het laatste woord is aan Paul Cabo, de Kerstman van Kerststad Valkenburg die niet kan wachten totdat het weer kerst in Zuid-Limburg is.

Video’s

Naast de interviews in het magazine zijn er ook korte video’s gemaakt met deze locals. Op deze manier kunnen gasten en inwoners ook via de website visitzuidlimburg.nl, social mediakanalen en nieuwsbrieven van Visit Zuid-Limburg deze locals ‘ontmoeten’.

Het magazine

Het magazine is gratis te verkrijgen bij de Visit Zuid-Limburg Shops en het Maastricht Visitor Center, of te bestellen via de webshop van Visit Zuid-Limburg (www.visitzuidlimburg.nl/webshop). Ook via de website en social media kanalen van Visit Zuid-Limburg en Maastricht Marketing komen het magazine en de verhalen regelmatig aan bod.

Link: https://www.visitzuidlimburg.nl
Trefwoorden: toerisme, Limburg, dmo's

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.