Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 29-04-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Campagne MarketingOost: Avontuurtje in een uurtje

Campagne MarketingOost: Avontuurtje in een uurtje

‘Avontuurtje in een uurtje’ is de opvallende campagneboodschap van MarketingOost. Deze campagne moet Nederlanders ervan bewust maken dat het veelzijdige Overijssel vanaf veel plekken slechts een uur rijden is. MarketingOost zet hiermee het onontdekte aanbod in de etalage om te laten zien dat Overijssel de meest verrassende provincie van Nederland is.

Aanleiding is het feit dat 41% van de Nederlanders hun vakantie nog moet boeken en een bestemming dichtbij door 31% wordt overwogen.

Boodschap met een spannend tintje

Op veel buitenreclame borden prijkt deze week de boodschap ‘Avontuurtje in een uurtje’. Een boodschap met een ‘spannend’ tintje die ervoor moet zorgen dat de consument op het verkeerde been wordt gezet. Want niemand zal direct denken aan Overijssel. En dát is precies wat MarketingOost de Nederlander wil laten ervaren. De perceptie is vaak dat Overijssel ver weg ligt. Terwijl dat in de praktijk niet het geval is. Ook blijkt uit onderzoek dat maar liefst 73% van de Nederlanders vindt dat er in Overijssel nog veel te ontdekken valt (bron: imago-onderzoek 2021, MarketingOost). Dat maakt Overijssel tot een interessante bestemming om de ‘zwevende' boekers te overtuigen om voor een avontuur in Overijssel te kiezen. 

Overijssel populair sinds corona 

Overijssel is, na Utrecht, de provincie die vorig jaar de grootste groei in overnachtingen heeft weten te realiseren (bron: CBS 2021). MarketingOost wil deze groei graag vasthouden en zet daarom in op de laatste reistrends om de last-minute boeker te overtuigen. Dit gebeurt door de nadruk te leggen op het veilig en vertrouwd in Nederland kunnen reizen. Maar ook door in te spelen op de trend betekenisvol reizen, ook wel transformatief reizen genoemd. Shelly van Winden, adviseur Strategie en Onderzoek van MarketingOost constateert: "Mensen willen diepere en betekenisvollere verbindingen ervaren met de plaatsen die ze in 2022 bezoeken. Ze willen weg van de massa, leren van lokale gemeenschappen en het verhaal achter een plek weten.”

On-ontdekt aanbod centraal 

Overijssel speelt in op deze trends door op haar platform VisitOost.nl een campagnepagina in te richten met ‘on-ontdekt’ aanbod. Indrukwekkende luchtfoto's, verdiepende verhalen en micro-avonturen vanuit de lucht moeten de consument aansporen om meer te willen weten over de bestemming. Geertje Oolbekkink, marketingadviseur van MarketingOost licht toe: "Wij claimen in onze positionering dat Overijssel de meest verrassende bestemming van Nederland is. En doen de consument een belofte dat Overijssel je verrijkt. De campagne is voor ons geslaagd als mensen niet alleen denken dat er in Overijssel veel te ontdekken valt, maar het dit jaar ook zelf willen gaan ervaren!"

Link: https://avontuurtjeineenuurtje.nl
Trefwoorden: marketing, dmo's, Overijssel, vakanties, toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

16/04/25
Exclusief voor leden
Kröller-Müller Museum krijgt drie toeristische Michelin sterren
Het Kröller-Müller Museum is heel blij met de toegekende maximale drie toeristische sterren van Michelin voor 2025. Het museum is de reis waard om er naartoe te gaan.
16/04/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent avontuurlijk Rivierenland voor jonge ontdekkers
Madurodam heeft zijn nieuwste themagebied geopend: Rivierenland. Dit avontuurlijke speelparadijs, geïnspireerd door het typisch Nederlandse rivierenlandschap, biedt kinderen volop mogelijkheden om te klauteren, klimmen, spetteren en ontdekken. Later dit jaar volgt nog een dark-ride.
16/04/25
Jaarbeurs blikt terug op succesvol 2024 en zet koers naar duurzame toekomst
Koninklijke Jaarbeurs heeft haar geïntegreerd jaarverslag 'Samen duurzaam verder' gepubliceerd, waarin de resultaten van 2024 en de strategie voor de toekomst centraal staan.
16/04/25
Mijlpaal: 800 Green Key’s in Nederland
Restaurant De Dikke van Dale in Leeuwarden heeft als 800e bedrijf in Nederland het prestigieuze Green Key certificaat behaald. De feestelijke uitreiking vond maandag plaats in aanwezigheid van wethouder Abel Reitsma van de gemeente Leeuwarden en Erik van Dijk, National Operator van Green Key Nederland.
16/04/25
Exclusief voor leden
Sterke groei vakantieboekingen via online platforms in Nederland
Het boeken van vakanties via online platforms is in Nederland sterk in opkomst. Afgelopen jaar steeg het aantal Nederlanders dat een vakantie via zo'n platform boekte met maar liefst 18%. Dit blijkt uit de recente Nationale Benchmark Vakantieplatformen van Multiscope, waarbij ruim 5.200 Nederlanders werden ondervraagd.
16/04/25
Exclusief voor leden
TopParken realiseert tien appartementen in centrumgebouw Lage Vuursche
TopParken biedt op haar Utrechtse vakantiepark Résidence Lage Vuursche vanaf het aanstaande Paasweekend 10 luxe vakantieappartementen aan. De appartementen zijn geschikt voor maximaal vier personen en bevinden zich in het nieuwe centrumgebouw, waar ook het nieuwe restaurant en wellnesscentrum te vinden zijn.
16/04/25
Exclusief voor leden
Succesvol 2024 voor de Efteling: Omzet boven de 300 miljoen en tevreden gasten
Attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel heeft opnieuw een succesvol jaar achter de rug. In 2024 bezochten 5,6 miljoen mensen het park, wat resulteerde in een netto omzet van meer dan 300 miljoen euro en een netto bedrijfsresultaat van 36,8 miljoen euro.
15/04/25
Peter Gillis veroordeeld tot celstraf voor omvangrijke belastingfraude
De rechtbank Oost-Brabant heeft vandaag een Peter Gillis veroordeeld tot een gevangenisstraf. Ook zijn ex-vrouw en dochter zijn veroordeeld en moeten een taakstraf uitvoeren. Hij is schuldig bevonden aan belastingfraude die onder zijn leiding gedurende ten minste vijf jaar plaatsvond.

||| Agenda |||

05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...