Geplaatst op: 23-05-2022
Auteur: Redactie
NRIT

100.000 boekingen voor veerdienst naar Noorwegen

100.000 boekingen voor veerdienst naar Noorwegen
Foto: Tim Kooren

De nieuwe veerdienst tussen Nederland en Noorwegen heeft al 100.000 boekingen voor een overtocht tussen Eemshaven en Kristiansand ontvangen. Inmiddels weten de Noren de dienst ook steeds beter te vinden. 

De rederij krijgt veel positieve reacties uit binnen- en buitenland en de animo is hoog. Vooral de vraag van Nederlanders die naar Noorwegen varen is groot. Dat blijkt onder andere uit het aantal mensen die een overtocht met auto boeken. Het autodek is vanaf half juni tot en met half augustus zo goed als volgeboekt. Voor voet- en fietspassagiers is nog genoeg ruimte beschikbaar. Ook steeds meer Noren weten de weg te vinden naar de cruiseferry-lijn. De laatste twee maanden ziet HNL een verschuiving naar een groeiend aantal Noren die de overtocht naar Groningen maken om daar de stad en regio te ontdekken.

Operatie steeds beter op stoom

Operationeel raakt de organisatie van Holland Norway Lines steeds meer op dreef. Het optuigen van een nieuwe cruiselijn vergt veel aandacht, tijd en ontwikkeling. "Sinds april vaart het schip drie keer per week en elke overtocht krijgen we de processen steeds meer onder de knie. De winkels, restaurants, cafés en het terras op het dek lopen goed. Vanaf juni zijn ook de speelhallen en de sauna’s geopend.” licht initiatiefnemer Bart Cunnen toe.

De komende maanden richt de organisatie zich op het uitrollen van nieuwe producten als shortbreaks en ‘sail & drive’-vakanties en starten er nieuwe samenwerkingen met onder andere autoverhuurbedrijf Europcar en dierenattractiepark Dyreparken in Kristiansand.

Boekingen voor 2023 al mogelijk

Vanwege het stijgende aantal boekingen en de druk op de autoboekingen in het hoogseizoen, heeft Holland Norway Lines het boeken van overtochten voor 2023 ook al beschikbaar gemaakt. Het is dus vanaf nu mogelijk om een overtocht te boeken voor heel 2023.

Trefwoorden: reisbranche, veerdiensten, vakanties, toerisme, Noorwegen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.