Geplaatst op: 30-05-2022
Auteur: Redactie
NRIT

100.000 reizigers voor nachttrein Oostenrijk

100.000 reizigers voor nachttrein Oostenrijk
Foto: ÖBB/Harald Eisenberger

De nachttrein van Nederland naar Oostenrijk heeft het eerste jaar meer dan 100.000 reizigers getrokken. NS spreekt van een hoopvolle start. Het is mooi dat de consument deze trein heeft ontdekt want in het kader van het bestrijden van de klimaatverandering hebben overheden binnen Europa ingezet op de trein. Naast de nachttrein naar Wenen/Innsbruck vertrekt sinds 12 december vorige jaar ook elke avond een nachttrein vanuit Amsterdam naar Zürich.

Heike Luiten, directeur NS International kijkt tevreden terug op het eerste jaar: "Met meer dan 100.000 reizigers in het eerste jaar, is de nachttrein volledig terug van weggeweest. Dat zoveel reizigers kiezen voor de nachttrein - ondanks de verschillende reisbeperkingen vanwege corona het afgelopen jaar - is hoopvol voor de toekomst. Samen met onze partners blijven we kijken naar mogelijke nieuwe nachttreinbestemmingen.”

In iets minder dan 14 uur rijdt de Nightjet via Duitsland naar Oostenrijk. Reizigers kunnen opstappen in Amsterdam, Utrecht of Arnhem. Na een nacht slaap is het wakker worden in München, Innsbruck of Wenen. De nachttrein bestaat uit zes slaaprijtuigen en vier zitrijtuigen. Er is keuze uit privé slaapkamers met badkamer, gedeelde slaapkamers met stapelbedden en lig- of zitplaatsen. Tickets voor de nachttrein zijn verkrijgbaar op Nsinternational.nl en beschikbaar vanaf 29,90 euro voor een zitplaats en voor ligplaats vanaf 59,90 euro enkele reis vanaf Amsterdam naar Wenen/Innsbruck. Dat de trein populair is blijkt ook uit het feit dat de trein vaak is volgeboekt. Zeker de ligrijtuigen zijn populair. 

Trefwoorden: reizen, vakanties, trein

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.