Geplaatst op: 03-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Maastricht in spotlight organisatoren

Maastricht in spotlight organisatoren
300 organisatoren beleven Maastricht.

Van 13 tot en met 16 juni 2023 verwelkomt beurscomplex MECC Maastricht het bekende evenement in de Europese Exhibitions industry, de UFI European Conference. Ruim 300 organisatoren beleven in een vakevenement, het complex en de stad Maastricht. Een enorme kans voor stad en regio om evenementen en beurzen naar zich toe te halen.

Het evenement, dat georganiseerd wordt door UFI (the Global Association of the Exhibition Industry), zal bezocht worden door 300 vooraanstaande organisatoren van internationale vakbeurzen, directieleden van locaties en dienstverlenende bedrijven in de event industrie.
 
UFI is de wereldwijde vereniging van 's werelds meest toonaangevende organisatoren van vakbeurzen en beurs venues. Naast dit belangrijke netwerk brengt UFI ook een cluster van nationale en internationale brancheverenigingen en een keur aan organisatoren van vakbeurzen samen. Het belangrijkste doel van UFI is het vertegenwoordigen, promoten en ondersteunen van de zakelijke belangen van haar leden en de beurzenindustrie in het algemeen. UFI vertegenwoordigt wereldwijd 50.000 werknemers die alle werkzaam zijn in de vakbeurzenindustrie en werkt daarnaast nauw samen met de 64 internationale, nationale en regionale verenigingen. Momenteel zijn er 821 organisaties in 86 landen als lid geregistreerd.

Ontwikkelingen en netwerken

Tijdens de jaarlijkse European Conference 2023 in MECC Maastricht staan onderwerpen als trends in de event industry, case studies en internationale sprekers op de agenda. Uiteraard is er voldoende gelegenheid om te netwerken en de venue MECC Maastricht en stad en regio te verkennen. Het jaarlijkse congres werd eerder georganiseerd in steden als Poznan, Birmingham en Verona. 

Rol voor Maastricht

Een groot deel van het congres draait op de gastvrijheid van de gaststad. Partners van MECC Maastricht zoals Maastricht Convention Bureau, Spauwen Travel Group, Rebelle Maastricht, Houben Souren en Samenwerkende Hotels Maastricht (SAHOT) slaan de handen in een om dit evenement mogelijk te maken in Maastricht.

Oana Cipca, Business Development Manager MECC Maastricht: "MECC Maastricht is sinds 2016 lid van UFI en lobbyt al jaren om dit internationale congres naar Maastricht te halen. Wij zijn verheugd om de 300 internationale organisatoren van vakbeurzen en directies van venues kennis te laten maken met de vele mogelijkheden die wij als stad en regio te bieden hebben, de hotels, de restaurants en uiteraard het onlangs vernieuwde MECC Maastricht en onze partners. En mooie kans om Maastricht én MECC Maastricht internationaal op de kaart te zetten bij deze 300 organisatoren wat uiteindelijk zal resulteren in een nog grotere economische spin-off voor de stad en regio.”
Trefwoorden: Maastricht, DMO, evenement, beurs, regiomarketing, citymarketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.