Geplaatst op: 10-06-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuwe experience voor Zuid-Limburg

Nieuwe experience voor Zuid-Limburg

Visit Zuid-Limburg heeft deze week de nieuwe Visit Zuid-Limburg Experience Sittard-Geleen geopend. Deze is gelegen in het Kritzraedthuis in historisch Sittard. 

Bezoekers kunnen Sittard-Geleen en de regio gaan beleven aan de hand van een vijftal thema’s. Hierin staat het ‘savoir vivre en het joie de vivre’ van de betrokken inwoners centraal. Met de nieuwste technieken die de zintuigen prikkelen - waaronder een wandelrat en een kennisquiz - komen de thema’s aan bod. Interactief, digitaal en visueel zijn daarbij de sleutelwoorden.  Na een bezoek ben je klaar voor een bezoek naar wens, in de stad of regio.

 Vijf thema’s tot leven gebracht

De beleving is opgebouwd aan de hand van de 5 levensaders va Sittard-Geleen. De levensaders volgen de levensverhalen van inwoners, het leven als spel, het leven in en met het landschap, het leven met chemie en technologie en de stad van levensgenieters.  Onder andere met een ’test je Sittard-Geleen touchscreen kennisquiz’ waarmee je met 3 personen tegen elkaar kunt strijden en waarbij je echte prijzen kunt winnen. 

Verder vind je er een wandelrat waarop je wandelroutes kunt lopen en zijn er ‘meet the local’ filmpjes te zien. En om de kaarten, boeken en gidsen visueel te ondersteunen tref je ook en levensgrote plattegrond en historische tijdlijn aan. Compleet gemaakt met streekproducten voor de echte levensgenieter en een aantal innovatieve producten die staan voor het leven met technologie en chemie. In de nieuwe Experience is ook de toeristische informatie over de gemeenten Beek, Stein en Echt-Susteren te vinden.

VisitZuidLimburgExperience
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, vvv's, gastheerschap, limburg

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.