Geplaatst op: 10-06-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Groningen investeert 325.000 euro in een bewuste bestemming

Groningen investeert 325.000 euro in een bewuste bestemming

Groningen wil zich ontwikkelen tot een bewuste bestemming en gaat daartoe 325.000 euro in de vrijetijdseconomie investeren. De term 'bewuste bestemming' is in Nederland door CELTH geïntroduceerd in haar Agenda Bewuste Bestemmingen

De provincie Groningen en Nationaal Programma Groningen dragen beide € 325.000 bij aan het project Vrijetijdseconomie dat wordt uitgevoerd door Economic Board Groningen. Het project startte op 1 juni  met het doel om het ondernemerschap in de vrijetijdssector te versterken.

Ondernemers ondersteunen bij ontwikkeling

Het project 'Groningen als Bewuste Bestemming impuls Vrijetijdseconomie & Gebiedsontwikkeling´ gaat ondernemers in de vrijetijdssector ondersteunen bij hun groei en ontwikkeling. "Zo zorgen we voor aantrekkelijke bestemmingen met een samenhangend en herkenbaar aanbod”, schrijven de initiatiefnemers. 

Programmateam Economic Board Groningen

De uitvoeringsorganisatie Economic Board Groningen voert het project vanaf 1 juni uit. Het projectteam bestaat uit programmamanager Michelle Moret, vrijetijdsmakelaar Jenz Verbogt en programmabegeleider Christa Assink. De vrijetijdsmakelaar gaat ondernemers helpen bij het ontwikkelen van toeristische en recreatieve activiteiten en arrangementen in onze provincie. Akke Groenewoud, bestuurder Economic Board Groningen: "De makelaar legt verbindingen en bemiddelt tussen ondernemers, organisaties, het onderwijs en financieringsmogelijkheden. Doel is om recreatie en toerisme in onze provincie een impuls te geven en ondernemerschap te stimuleren. Dit heeft een positief effect op de leefbaarheid en brede welvaart in Groningen.”

Op naar een belangrijke toeristische bestemming

De provincie ziet kansen voor de Groningse vrijetijdseconomie. Gedeputeerde Mirjam Wulfse: "We weten dat Groningen steeds meer wordt gezien als een aantrekkelijke bestemming door bezoekers met bovengemiddelde interesse voor de combinatie van cultuur, erfgoed en bijzondere landschappen. De Groninger ondernemers in de vrijetijdssector spelen hierbij een belangrijke rol. Met de komst van het team van de vrijetijdsmakelaar kunnen we zorgen dat Groningen in 2030 een belangrijke toeristische bestemming wordt."

Link: https://nationaalprogrammagroningen.nl/nieuws/2022/06/08/extra-impuls-voor-vrijetijdseconomie/
Topics:Beleid
Trefwoorden: beleid, toerisme, Groningen, ondernemen, investeringen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.