Geplaatst op: 10-06-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Groningen investeert 325.000 euro in een bewuste bestemming

Groningen investeert 325.000 euro in een bewuste bestemming

Groningen wil zich ontwikkelen tot een bewuste bestemming en gaat daartoe 325.000 euro in de vrijetijdseconomie investeren. De term 'bewuste bestemming' is in Nederland door CELTH geïntroduceerd in haar Agenda Bewuste Bestemmingen

De provincie Groningen en Nationaal Programma Groningen dragen beide € 325.000 bij aan het project Vrijetijdseconomie dat wordt uitgevoerd door Economic Board Groningen. Het project startte op 1 juni  met het doel om het ondernemerschap in de vrijetijdssector te versterken.

Ondernemers ondersteunen bij ontwikkeling

Het project 'Groningen als Bewuste Bestemming impuls Vrijetijdseconomie & Gebiedsontwikkeling´ gaat ondernemers in de vrijetijdssector ondersteunen bij hun groei en ontwikkeling. "Zo zorgen we voor aantrekkelijke bestemmingen met een samenhangend en herkenbaar aanbod”, schrijven de initiatiefnemers. 

Programmateam Economic Board Groningen

De uitvoeringsorganisatie Economic Board Groningen voert het project vanaf 1 juni uit. Het projectteam bestaat uit programmamanager Michelle Moret, vrijetijdsmakelaar Jenz Verbogt en programmabegeleider Christa Assink. De vrijetijdsmakelaar gaat ondernemers helpen bij het ontwikkelen van toeristische en recreatieve activiteiten en arrangementen in onze provincie. Akke Groenewoud, bestuurder Economic Board Groningen: "De makelaar legt verbindingen en bemiddelt tussen ondernemers, organisaties, het onderwijs en financieringsmogelijkheden. Doel is om recreatie en toerisme in onze provincie een impuls te geven en ondernemerschap te stimuleren. Dit heeft een positief effect op de leefbaarheid en brede welvaart in Groningen.”

Op naar een belangrijke toeristische bestemming

De provincie ziet kansen voor de Groningse vrijetijdseconomie. Gedeputeerde Mirjam Wulfse: "We weten dat Groningen steeds meer wordt gezien als een aantrekkelijke bestemming door bezoekers met bovengemiddelde interesse voor de combinatie van cultuur, erfgoed en bijzondere landschappen. De Groninger ondernemers in de vrijetijdssector spelen hierbij een belangrijke rol. Met de komst van het team van de vrijetijdsmakelaar kunnen we zorgen dat Groningen in 2030 een belangrijke toeristische bestemming wordt."

Link: https://nationaalprogrammagroningen.nl/nieuws/2022/06/08/extra-impuls-voor-vrijetijdseconomie/
Topics:Beleid
Trefwoorden: beleid, toerisme, Groningen, ondernemen, investeringen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.