Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De coverfoto die is gebruikt voor de eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg. Foto: Visit Zuid-Limburg
De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg. De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?
Met de krant kunnen gasten en inwoners zich elk seizoen - met actuele informatie - laten inspireren om Zuid-Limburg te ontdekken. De krant is een samenwerking tussen Visit Zuid-Limburg en MijnGazet / Uitgeverij Van Heel & De Wit. Waarbij MijnGazet de invulling en distributie van de krant organiseert en Visit Zuid-Limburg de redactionele content verzorgt.
Vakantiekrant Zuid-Limburg staat boordevol artikelen, tips, een evenementenagenda en routes, om de zomer van 2022 onvergetelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan wandel-, fiets- en mountainbikeroutes, artikelen over de wonderen van de Grensmaasvallei en Zuid-Limburgse kastelen en puzzelplezier.
Eerste editie
De eerste editie bevat maar liefst negen ‘Visit Zuid-Limburg’ pagina’s met tips en routes voor de zomer. Hierin worden vier actuele DNA oftewel onderscheidende thema’s van de regio Zuid-Limburg toegelicht. Het gaat om ‘Bezin in Zuid-Limburg, Wijn, Oorlogsverleden en Krijt, Mergel & Kalk’. Geheel in aansluiting op de toeristische visie Bestemming Zuid-Limburg 2030 die in 2020 door alle 16 gemeenten is vastgesteld. Ook staat er een overzichtelijke evenementenagenda in en wordt de Visit Zuid-Limburg campagne ‘Heuvel op, heuvel af’ besproken.
50.000
De krant ligt in een oplage van 50.000 exemplaren bij de Visit Zuid-Limburg Shops en Servicepunten, verschillende toeristische steunpunten in de regio en is te bestellen via de webshop van Visit Zuid-Limburg.
Waarom een krant?
De woordvoerder van Visit Zuid-Limburg over waarom er is gekozen om een krant toe te voegen aan de communicatiemiddelen. "In het digitale tijdperk kun je het beste ontspannen door eens niet op je schermpje te hoeven kijken en actuele tastbare informatie in handen te hebben. De Vakantiekrant zien wij dan ook als aanvulling op onze bestaande kanalen zoals de jaarlijkse ‘Wegwijzer’ en de informatie die we online aanbieden. Op deze manier kunnen wij toeristen en recreanten ook ‘offline’ verleiden om het hele gebied te beleven en niet alleen naar de bekende plekken te gaan."
De volgende editie verschijnt op 1 oktober 2022.
Topics:Dagrecreatie, Marketing, Toerisme, Vakanties
Trefwoorden: dmo, krant, communicatie, marketing