Geplaatst op: 14-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De coverfoto die is gebruikt voor de eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg. Foto: Visit Zuid-Limburg

De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg.  De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?

Met de krant kunnen gasten en inwoners zich elk seizoen - met actuele informatie - laten inspireren om Zuid-Limburg te ontdekken. De krant is een samenwerking tussen Visit Zuid-Limburg en MijnGazet / Uitgeverij Van Heel & De Wit. Waarbij MijnGazet de invulling en distributie van de krant organiseert en Visit Zuid-Limburg de redactionele content verzorgt.

Vakantiekrant Zuid-Limburg staat boordevol artikelen, tips, een evenementenagenda en routes, om de zomer van 2022 onvergetelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan wandel-, fiets- en mountainbikeroutes, artikelen over de wonderen van de Grensmaasvallei en Zuid-Limburgse kastelen en puzzelplezier.

Eerste editie

De eerste editie bevat maar liefst negen ‘Visit Zuid-Limburg’ pagina’s met tips en routes voor de zomer. Hierin worden vier actuele DNA oftewel onderscheidende thema’s van de regio Zuid-Limburg toegelicht. Het gaat om ‘Bezin in Zuid-Limburg, Wijn, Oorlogsverleden en Krijt, Mergel & Kalk’. Geheel in aansluiting op de toeristische visie Bestemming Zuid-Limburg 2030 die in 2020 door alle 16 gemeenten is vastgesteld. Ook staat er een overzichtelijke evenementenagenda in en wordt de Visit Zuid-Limburg campagne ‘Heuvel op, heuvel af’ besproken.

50.000

De krant ligt in een oplage van 50.000 exemplaren bij de Visit Zuid-Limburg Shops en Servicepunten, verschillende toeristische steunpunten in de regio en is te bestellen via de webshop van Visit Zuid-Limburg.  

Waarom een krant?

De woordvoerder van Visit Zuid-Limburg over waarom er is gekozen om een krant toe te voegen aan de communicatiemiddelen. "In het digitale tijdperk kun je het beste ontspannen door eens niet op je schermpje te hoeven kijken en actuele tastbare informatie in handen te hebben. De Vakantiekrant zien wij dan ook als aanvulling op onze bestaande kanalen zoals de jaarlijkse ‘Wegwijzer’ en de informatie die we online aanbieden. Op deze manier kunnen wij toeristen en recreanten ook ‘offline’ verleiden om het hele gebied te beleven en niet alleen naar de bekende plekken te gaan."

De volgende editie verschijnt op 1 oktober 2022.
Trefwoorden: dmo, krant, communicatie, marketing

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...