Geplaatst op: 23-06-2022
Auteur: Redactie
NRIT

MarkertingOost lanceert De Hanze Podcast

MarkertingOost lanceert De Hanze Podcast
Astrid de Jong in Kampen

Podacasts zijn hot. Dat ziet ook MarketingOost die een korte cursus Hanzesteden in een vierdelige podcast heef gegoten. De podcast wordt verteld en gemaakt door radiomaakster Astrid de Jong, bekend als de Nachtzuster op NPO Radio1 en MAX. Live vanaf 21 juni. 

In vier podcast-afleveringen wordt verhaald over vier thema's binnen de Hanze: het ontstaan, de hoogtijdagen, de teloorgang en het heden. En dat allemaal aan de hand van interviews, geschiedenis, anekdotes en  grappige weetjes. Astrid vond regionale trots, anekdotes, oude documenten en vooral heel veel liefde voor de Hanzeverhalen.

De Hanze Podcast is mede mogelijk gemaakt door het  INTERREG-project Grensoverschrijdende samenwerking: Hanzesteden. Elke podcast duurt zo'n 20 a 30 minuten, die elk een roemrucht deel van de geschiedenis van de Hanze beslaan. Specifiek de Hanze-samenwerking tussen de 14 steden die nu samenwerken in het grensoverschrijdende INTERREG project om de geschiedenis, cultuur en het gevoel van de Hanze levend te houden.

Link: https://www.visithanzesteden.nl/onze-9-hanzesteden/
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, Overijssel, Gelderland, hanzesteden, podcasts, stedelijk toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.