Geplaatst op: 23-06-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Martin Maassen aan de slag bij FACET

Martin Maassen aan de slag bij FACET

Martin Maassen, oud-directeur van RECRON, gaat aan de slag bij adviesbureau FACET. Daar gaat hij recreatieondernemers helpen bij hun toekomstplannen. 

Martin was na de fusie van RECRON met HISWA enige tijd van de radar verdwenen. Hij heeft, na een hectische periode bij RECRON vooral tijd voor zichzelf genomen: "Tot 2020 ben ik directeur geweest van RECRON. Daarna nog even plaatsvervangend directeur van de fusieorganisatie. De afgelopen jaren heb ik tijd genomen om mijn hobby’s op te pakken: politiek, voetbal en schrijven. Zo ben ik gemeenteraadslid van mijn woonplaats in Apeldoorn. Daarnaast ben ik voorzitter van de Apeldoornse voetbalvereniging AGOVV. Het enige wat ik nog verder wil oppakken is het schrijven van columns."

Volgens Martin passen hij en FACET heel goed bij elkaar: Wat ik mooi vind aan FACET is dat zij de tijd nemen in de ontwikkeling van toekomstvisies voor recreatieondernemers. De laatste twee jaar werd ik regelmatig gebeld door recreatieondernemers. Of ik niet een kop koffie wilde komen drinken om te sparren over hun onderneming. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, luidt het gezegde. Voor mij is de overstap naar FACET dan ook meer dan logisch. Ik doe niets liever dan met recreatieondernemers in gesprek over hun toekomst”.

Als afsluiting geeft Martin zijn visie op de toekomst van de recreatiebranche in drie verschillende ontwikkelingen:

  1. De ontwikkeling dat grote ketens alleen maar groter worden houdt nog even aan. Maar uiteindelijk ‘winnen’ de familiebedrijven het. Die hebben uiteindelijk de charme van de sector.
  2. Het wordt nóg belangrijker om specifiek de doelgroepen te benaderen. Tot in detail weten wie ze zijn en waarop je in kunt spelen.
  3. De omgeving wordt belangrijker. Ook vindt de recreant van de toekomst duurzaamheid een belangrijk topic waar zij hun verblijf op uitzoeken.
Link: https://facet-aa.nl/bij-martin-maassen-en-facet-staat-de-tijd-niet-stil/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, advies, innovatie

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...