Geplaatst op: 23-06-2022
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Martin Maassen aan de slag bij FACET

Martin Maassen aan de slag bij FACET

Martin Maassen, oud-directeur van RECRON, gaat aan de slag bij adviesbureau FACET. Daar gaat hij recreatieondernemers helpen bij hun toekomstplannen. 

Martin was na de fusie van RECRON met HISWA enige tijd van de radar verdwenen. Hij heeft, na een hectische periode bij RECRON vooral tijd voor zichzelf genomen: "Tot 2020 ben ik directeur geweest van RECRON. Daarna nog even plaatsvervangend directeur van de fusieorganisatie. De afgelopen jaren heb ik tijd genomen om mijn hobby’s op te pakken: politiek, voetbal en schrijven. Zo ben ik gemeenteraadslid van mijn woonplaats in Apeldoorn. Daarnaast ben ik voorzitter van de Apeldoornse voetbalvereniging AGOVV. Het enige wat ik nog verder wil oppakken is het schrijven van columns."

Volgens Martin passen hij en FACET heel goed bij elkaar: Wat ik mooi vind aan FACET is dat zij de tijd nemen in de ontwikkeling van toekomstvisies voor recreatieondernemers. De laatste twee jaar werd ik regelmatig gebeld door recreatieondernemers. Of ik niet een kop koffie wilde komen drinken om te sparren over hun onderneming. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, luidt het gezegde. Voor mij is de overstap naar FACET dan ook meer dan logisch. Ik doe niets liever dan met recreatieondernemers in gesprek over hun toekomst”.

Als afsluiting geeft Martin zijn visie op de toekomst van de recreatiebranche in drie verschillende ontwikkelingen:

  1. De ontwikkeling dat grote ketens alleen maar groter worden houdt nog even aan. Maar uiteindelijk ‘winnen’ de familiebedrijven het. Die hebben uiteindelijk de charme van de sector.
  2. Het wordt nóg belangrijker om specifiek de doelgroepen te benaderen. Tot in detail weten wie ze zijn en waarop je in kunt spelen.
  3. De omgeving wordt belangrijker. Ook vindt de recreant van de toekomst duurzaamheid een belangrijk topic waar zij hun verblijf op uitzoeken.
Link: https://facet-aa.nl/bij-martin-maassen-en-facet-staat-de-tijd-niet-stil/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, advies, innovatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.