Geplaatst op: 01-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Kees van Wijk - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland

Interview met Kees van Wijk

Kees van Wijk - Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland
Kees van Wijk, voorzitter Gastvrij Nederland. Foto: Gastvrij Nederland.

Er is een herijkte actieagenda. Vakgenoten kennen de term maar wat valt er onder en wat doe je ermee? Kees van Wijk (voorzitter Gastvrij Nederland) legt de vinger op de punten die belangrijk zij voor de honderden ondernemers in de toeristische sector. 

Mooi die visie Perspectief 2030 en de herijkte Actieagenda, maar dan? Kees van Wijk schetst hoe Perspectief 2030 en de Actieagenda tot stand kwamen. Om echt concreet tot uitvoering te komen is de Actieagenda nodig. "De pandemie was de versneller," meldt Kees. Maar ja, die pandemie veroorzaakte veel problemen voor de ondernemers. Nu wil Kees vaart in de Taskforce. En wat moet er nu met gevolgen uit de coronapandemie. Over verwachting, economie, personeel, innovatie, overheidsfondsen en stress. Zware onderwerpen maar Van Wijk weet mooi met metaforen de nabije toekomst te beschrijven. Ben je zelf ondernemer, of ben je betrokken bij ondernemers in toerisme? Kijk dan zeker dit interview. 



Deze uitzending kwam tot stand door ondersteuning van de volgende partners:
Breda University, Inholland hogeschool, LOI hogeschool, Saxion hogeschool, NHL Stenden hogeschool, HZ University of applied sciences, NRIT media en Kennisnetwerk Destinatie Nederland.

Dit is aflevering 2 van de uitzending Actieagenda en de boost voor bestemming Nederland.

Trefwoorden: Gastvrij Nederland, ondernemer, toerisme, regels, regeldruk, beleid, LOTM

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
17/12/24
Recreatiebedrijven moeten van elke verdiende euro 38 cent afdragen
Dat van elke euro die consumenten besteden op recreatiebedrijven 38% naar belastingen gaat, is geen verrassing. Wel vervelend is het feit dat sinds 2018 deze lasten met maar liefst 40% zijn gestegen bij een inflatie van 12%.
16/12/24
Exclusief voor leden
Schiphol ontwikkelt breed retailaanbod (nodig voor de internationale toppositie)
Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie...
13/12/24
Nederland moet niet wachten op uitspraak klimaatzaak, maar zelf voorloper zijn
Terwijl het Internationaal Gerechtshof momenteel een historische uitspraak voorbereidt over de juridische verplichtingen van landen om klimaatverandering tegen te gaan, benadrukt Transversal Professor of Sustainability Transitions Frans Melissen van de Breda University of Applied Science het belang van proactieve actie. Nederland, dat vaak als voorloper op duurzaamheidsgebied wordt gezien, moet volgens Melissen niet afwachten op deze uitspraak, maar zelf het voortouw nemen.
13/12/24
Lelystad wil deal sluiten F35 maar ook vakantievluchten op luchthaven
Defensie zoekt naar extra locaties voor hun activiteiten, waaronder uitbreiding van jachtvliegcapaciteit met de F35. Maar Lelystad wil dan als tegenprestatie dat vakantievluchten worden toegestaan op Lelystad luchthaven.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies